وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 20 تير 1393 ساعت 12:29   |   کد مطلب: 8241
مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان خبر داد:
وجود ۳ هزار کارگاه تولید صنایع مبل و منبت در تویسرکان
وجود ۳ هزار کارگاه تولید صنایع مبل و منبت در تویسرکان
مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان از وجود سه هزار کارگاه تولید صنایع مبل و منبت در تویسرکان خبر داد.

میثم الوندی مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان به فعالیت به سه هزار کارگاه تولید صنایع مبل و منبت در سطح این شهرستان اشاره و اظهار کرد: بیشترین تعداد این کارگاه ها در روستاهایی همچون میانده، بابا کمال، جیجانکوه، سید شهاب، اشترمل، عین آباد و شوق آباد قرار دارد.

وی با بیان اینکه وجود این کارگاه ها علاوه بر اینکه شهرستان تویسرکان را به یکی از قطب های تولید منبت در غرب کشور تبدیل کرده، سبب افزایش اشتغالزایی در منطقه مورد نظر شده است، گفت: این صنعت با توجه جنس خوب مواد اولیه و هنر دست هنرمندان تویسرکانی نیاز به توجه بیشتری دارد.

مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان کیفیت تولیدات بخش مبل و منبت تویسرکان را در حد صادرات به خارج از کشور دانست و ابراز کرد: این شهر سابقه صادرات تولیدات مبل و منبت به برخی شهرهای عراق را در کارنامه خود دارد.

الوندی به عدم چرخه تکمیل تولیدات در حوزه مبل و منبت و نبود بازارچه فروش دائمی محصولات در تویسرکان اشاره کرد و افزود: این دو مشکل سبب شده تا بخش اعظم سود حقیقی زحمت منبت کاران به جیب واسطه های برون شهری رود.
وی به ضرورت برنامه ریزی منسجم در راستای سازماندهی فعالان حوزه مبل و منبت در تویسرکان اشاره و عنوان کرد: راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و فروش سوغات تویسرکان یک ضرورت است که توجه به آن بیش از پیش می تواند شهرستان تویسرکان را به عنوان یکی از قطب های مبل و منبت غرب کشور معرفی کند.

دیدگاه شما