وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 16 آذر 1393 ساعت 12:38   |   کد مطلب: 11444
رییس سابق دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفتگو با نافع:
باندبازی و یارگیری در دانشگاه ها ممنوع / دانشگاه کارگاه فهم سیاسی است
باندبازی و یارگیری در دانشگاه ها ممنوع
رییس سابق دانشگاه بوعلی سینای همدان با تأکید بر اینکه دانشگاه ها باید کارگاه فهم سیاسی باشد، تصریح کرد: دانشگاه ها نباید محل یارگیری، جناح‌بازی و باندبازی، زد و بندهای سیاسی و دنبال این جناح و آن گروه رفتن باشد.

به گزارش نافع، محمدعلی زلفی گل به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: باید از سیاست‌زدگی در دانشگاه‌ها پرهیز کرد زیرا موجب وارد شدن صدمات و آسیب‌های فراوان به حوزه علم و تحقیقات و دانشجو شده و آنها را گرفتار مسایل بیهوده خواهد کرد.

وی با انتقاد از تاخت و تازهای سیاسی در دانشگاه ها افزود: مبنای ما قانون است و قانون تعریف شده که افراد با چه سوابقی و با چه موازینی باید در این مسیر حرکت کنند.

این دانشمند بین‌المللی ISI، با تأکید بر اینکه دانشجویان باید معنای سیاست را به خوبی درک کنند، ابراز داشت:  اگر سیاست در قالب قانون باشد هیچگونه مشکلی در دانشگاه ها اتفاق نمی افتد.

وی اضافه کرد: اقدامات سیاسی در دانشگاه ها باید با آرامش دنبال و از افراطی‌گرایی و تندروی پرهیز شود.

 

دانشجویان باید آرمان خواه و مطالبه گر باشند

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان در ادامه با تأکید بر اینکه دانشجویان باید مسائل سیاسی را تحلیل و رصد کنند، یادآور شد: با توجه به مذاکرات بین المللی دولت در حال حاضر وظیفه دانشجویان آرمان خواهی و مطالبه گری است که در این بین جریانات و سلائق دانشجویی باید در مسیر منافع ملی حرکت کنند.

محمدعلی زلفی گل با اشاره به اینکه اعتدال در دانشگاه ها باید حرف اول را بزند، تأکید کرد: چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب با یکدیگر تفاوتی ندارند دانشگاه و دانشگاهیان باید در جهت تحکیم، بقا و صیانت از نظام گام بردارند.

وی در ادامه با تبریک روز دانشجو به جامعه دانشگاهی، خاطرنشان کرد: امروز، معاندان نظام چه در داخل و چه در خارج از کشور سعی دارند برای مقابله با نظام، روز دانشجو را به گونه ای منفی فرهنگ سازی کنند، اما قطعا بینش و بصیرت دانشجویان اجازه هیگونه دخالت و تنش را به آنان نخواهد داد.

 

روح امید در کرسی‌های آزاداندیشی دمیده شود

رییس سابق دانشگاه بوعلی سینای همدان همچنین با اشاره به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها اظهار داشت: روح امیدبخشی در کرسی های آزاداندیشی باید لحاظ شود.

محمدعلی زلفی گل افزود: کرسی های آزاداندیشی اگر به درستی اجرایی شود می تواند در گسترش و توسعه واقعي فرهنگ و انديشه و علم سهم عمده ای داشته باشد.

وی بیان داشت:حفظ کرسي هاي آزاد انديشي و روشنفکري به روش صحیح می تواند پاسخگوی مناسبی برای رفع معضلات سياسي، فرهنگي و اعتقادي در دانشگاه ها و همچنین ارائه راهکار برای رفع معضلات جهانی باشد.

گفتگو از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما