وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 9 آذر 1393 ساعت 11:51   |   کد مطلب: 11285
"تصویر خیال" کارگاهی که بچه‌ها و بزرگترها با هم نقاشی می‌کشند
نخستین کارگاه تخصصی تصویرسازی و نقاشی با عنوان "تصویر خیال" در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، این کارگاه به همت واحد هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شده و 25 کودک در کنار 20 تصویرگران جوان استان با استفاده از تکنیک‌های آب‌رنگ، مدادرنگی و پاستل به خلق تصاویر مختلف پرداختند.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هدف اصلی از برگزاری این ورکشاپ را آشنایی کودکان با تکنیک‌های تصویرسازی و تصویرسازان عنوان کرد و گفت: انجام کار گروهی به وسیله اعضای کودک همراه تصویرسازان و تعامل بین آن‌ها، ایجاد فضای بانشاط برای کودکان به منظور خلق آثار هنری و تقویت خلاقیت کودکان از دیگر اهداف این ورکشاپ بود.

لیلاالسادات خوانساری افزود: نهادینه‌ساختن روحیه تعاون و کار گروهی و افزایش مهارت‌های اعضا کانون  با همکاری حوزه هنری از دیگر اهدافی بود که در این کارگاه دنبال شد.

کارشناس هنرهای تجسمی حوزه هنری استان همدان نیز گفت: اصل بر این است که که کودکان نقاشی بکشند و قرار نیست کودک را به سمت نقاش‌شدن هدایت کرد.

یونس اشرفی‌پور  افزود: هنر همان فرصتی است که ما برای درک دانسته‌هایمان به آن نیازمندیم، اما باوجود اهمیت بسیار زیادی که دارد به آن توجه کافی نمی‌شود؛ درحالیکه که کتاب‌ها و مقالات مختلفی درباره نقاشی کودکان نوشته شده است.

وی اظهار داشت: قرار نیست هرکودکی که نقاشی می‌کشد در آینده نقاش شود و هدف از برگزاری ورکشاپ هم این نیست که کودکان را به نقاشان و هنرمندان چیره‌دستی آینده تبدیل کنیم؛ بلکه می‌خواهیم ساعاتی را با نقاشی سپری کرده و کودکان را در محیطی صمیمی با بزرگترها آشنا کرده و با هم نقاشی بکشند.

خبر از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما