وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 5 مرداد 1394 ساعت 15:28   |   کد مطلب: 15435
استاندار همدان گفت: 93 درصد آب کشور در استان همدان صرف آب کشاورزی می شود که در این بین از سال گذشته تاکنون 900 حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در استان شناسایی شده است.

به گزارش نافع، محمدناصر نیکبخت با تأکید بر ترویج آب کشاورزی تحت فشار افزود: کشاورزان در زمینه کشاورزی  و آبیاری های انجام شده باید دقت درس و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی به بیمه کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورزان اعتمادی به بیمه ندارند زیرا در تأمین پرداخت خسارات بد عمل شده است.

نیکبخت در ادامه با اشاره به وجود بلایای طبیعی در جهان، 34 درصد آن را مربوط به ایران بیان کرد و گفت: وقتی زلزله ای رخ می دهد باید بافت فرسوده را احیا کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: موردی که از توان و علم انسان خارج باشد نمی توان از آن جلوگیری کرد و در این زمینه باید هزینه ها را به جایی انتقال دهیم که به توسعه و امید منجر شود.

نیکبخت، با ابراز امیدواری از برگزاری این کارگاه آموزشی، یادآور شد: برگزاری این کارگاه قطعا اثرات ملموسی را در آینده برای کشور رقم خواهد زد و تأثیرات ارزشمندی را نیز به دنبال خواهد داشت.

معاون امور آمادگی و مقابله و مسئول برگزاری این کارگاه آموزشی نیز هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ایجاد آمادگی موثر، افزایش سطح دانش مدیران، تلاش برای ایجاد ادبیات و فرهنگ مشترک، ارزیابی مدیریت بحران و فراهم کردن شرایط تبادل نظر و تحویل شوراهای هماهنگی بحران به تیم های مدیریت بحران عنوان کرد.

اکبرپور افزود: انتظار می رود که شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با استفاده از فضای ایجاد شده سطح دانش خود را افزایش دهند.

گفتنی است، دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر با حضور استان های همدان، کرمانشاه، کردستان چهارمحال بختیاری و ایلام از پنجم تا هشتم مرداد ماه ججاری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما