وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 06:29   |   کد مطلب: 15379
	450 خانوار روستایی در نهاوند از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: با آغاز عملیات آب‌رسانی به مجتمع آب‌رسانی عبدالملکی نهاوند 450 خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش نافع، آیت شیراوند در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: با توجه به اینکه چاه تأمین‌کننده آب مجتمع آب‌رسانی عبدالملکی به علت افت آب‌های زیرزمینی خشک‌شده بود عملیات حفر چاه حدید به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با خشک شدن این چاه به علت افت شدید آب زیرزمینی در منطقه که متأثر از برداشت بی‌رویه و کشت محصولات غیراستراتژیک است بلافاصله کار کارشناسی و نقطه‌یابی چاه در دستور کار اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند قرار گرفت.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند افزود: برای آب‌رسانی به این مجتمع یک حلقه چاه بااعتباری بالغ‌بر 70 میلیون تومان به‌صورت تعهدی حفر شد تا مشکل مردم حل شود.

 وی گفت: برای تکمیل آب‌رسانی به این مجتمع 1500 متر خط پمپاژ و 600 متر خط توزیع برق به‌صورت تعهدی و با اعتباری بالغ‌بر 250 میلیون در حال اجرا می‌باشد که امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد تا مردم از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

شیراوند اظهار کرد: با آغاز عملیات آب‌رسانی به مجتمع آب‌رسانی عبدالملکی، سه روستای ده موسی، محمودیه و عبدالملکی نهاوند با 450 خانوار و جمعیتی بالغ‌بر 1600 نفر از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 8 مجتمع آب‌رسانی فعالیت می‌کنند تا آب شرب بهداشتی و سالم را در اختیار روستائیان عزیز قرار دهند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند بیان داشت: در شهرستان نهاوند 169 روستا وجود دارد که از این تعداد بیش از 20 هزار مشترک از خدمات اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان استفاده می‌کنند.

وی گفت: از مجموع مشترکین تحت پوشش نیز 1000 فقره انشعاب غیرمجاز آب روستایی شناسایی‌شده است و میزان بدهی آب‌بها مشترکین به این اداره نیز بیش از 100 میلیون تومان است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند در پایان از همه روستائیان درخواست کرد: با توجه به کمبود شدید منابع آب آشامیدنی و افت آب‌های زیرزمینی از مصرف آب شرب سالم در مصارف غیرضروری خودداری کنند تا همه خانوارها بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما