وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 31 تير 1394 ساعت 15:42   |   کد مطلب: 15360
 نصب 57 دستگاه فشارشکن شبكه توزيع آب در شهر همدان
معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه تاکنون در شهر همدان 57 دستگاه فشارشکن آب نصب شده است، گفت: 26 دستگاه از این فشار شکن ها دارای سیستم کنترلگر فشار نیز می باشند.

به گزارش نافع، نیک داد اظهارکرد: فشار آب با نصب کنترل‌گرها بنا به تناسب مصرف در ساعات مورد نياز کم و زياد مي‌شود تا مشکل توزيع آب نيز عادلانه تر شود.
مهندس نیک داد اظهار داشت :از آنجا که غالب شهر های استان همدان به لحاظ وضعیت توپوگرافي زمين دارای پستي و بلندی های فراوان می باشند. این شرکت بعضا با چندین مرحله پمپاژ آب را به مخازن منتقل می نماید. بنحوي كه جهت ورود مستقیم آب به شبکه آب شهری مستلزم شکسته شدن فشار ناشی از ذخیره در بالادست می باشد.
برای انجام این مهم این شرکت با نصب  114 دستگاه فشار شکن در شهر های استان آب را با فشار مدیریت شده در اختیار مشترکین قرار می دهد.
وی خاطر نشان کرد علیرغم محدودیت های ریالی و زمانی حاکم بر شرکت ،برای مدیریت هر چه بهتر شبکه توزيع آب شهر هاي استان نصب کنترلگر فشار نیز در دستور کار قرار گرفته که تا کنون با نصب  31  دستگاه کنترلگر فشار امکان مدیریت از راه دور شبکه و فشار مقدور گردیده است.
مهندس نیكداد ضمن بر شمردن لزوم صرفه جویی تک تک شهروندان اظهار داشت در صورت همكاري مردم و صرفه جویی در مصرف آب، اميدورايم در سال جاري با مشكل مواجه نشويم.
وي با اشاره به اينکه تا کنون در شهرهاي فامنين و کبودراهنگ قطعي آب نداشتيم، تصريح کرد: در شهرستان فامنين تأمين آب کافي می باشد و ما امیدواریم در صورت اعمال مدیریت مصرف و صرفه جویی  توسط مردم با مشکلی مواجه نشویم. معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت آبفای همدان با بيان اينکه در اسدآباد اگر گزارشي مبني بر قطعي آب شده، مربوط به شهرک سيداحمد و ساختمان‌هاي مرتفع ساخته شده در آن است، خاطرنشان کرد: مصرف آب در زمان پيک مصرف بيشتر از حد معمول مي‌شود که بر اين اساس برخي از طبقات ساختمان‌ها با افت فشار مواجه مي‌شوند و این موضوع مختص این شهر نمی باشد و در برخی نقاط دیگر شهرها شاهد این موضوع می باشیم
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما