وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 12:04   |   کد مطلب: 14795
	روستای جین طراقیه، مشکل آب شرب ندارد
بخشدار گل تپه در واکنش به اعتراضات تعدادی از کشاورزان روستای جین طراقیه این بخش گفت: در روستای جین طراقیه، مشکل آب شرب وجود ندارد.

به گزارش نافع، ابراهیم دهقانی خواه در گفتگو با خبرنگار کورنگ گفت: وضعیت آب شرب در روستای جین طراقیه کبودراهنگ بسیار مناسب است به طوری که مردم این روستا در برخی منازل خود باغ های انگور دارند و آن را با آب شرب آبیاری می کنند.
وی مشکل مردم این روستا را تامین آب کشاورزی باغ های انگور این روستا عنوان کرد و گفت: در این روستا یک قناتی وجود دارد که 6 هکتار از باغات انگور روستا را آبیاری می کرد و در حال حاضر خشک شده است.
یکی از اهالی روستای جین طراقیه نیز خواستار توجه مسئولین شهرستان کبودراهنگ به مشکلات باغ های انگور در این روستا شد و گفت: روستای طراقیه گل تپه قطب تولید انگور در کبودراهنگ است که با خشک شدن قنات تاریخی این روستا، باغ های انگور این روستا در حال نابودی است.
حامد کرملو علت اصلی خشک شدن این قنات تاریخی را حفر یک چاه در کنار آن عنوان کرد و گفت: مردم این روستا از خشک شدن قنات به شدت نگران هستند و امور آب با اعطای مجوز به این چاه، قنات تاریخی و باغ های این روستا را قربانی یک چاه کرده است.
وی با بیان اینکه مردم روستا برای تأمین آب باغ های انگور با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند، گفت: در صورت تامین نشدن آب کشاورزی مردم روستا مجبورند از این روستا مهاجرت کنند.
کرملو از پیگیری های فراوان برای رفع مشکل آب قنات این روستا خبر داد و گفت: مسئولان کبودراهنگ به رقم همه پیگیرهای صورت گرفته از سوی مردم این روستا به مشکلات آن توجه نکرده اند.
روستای جین طراقیه، از روستاهای بخش گل‌تپه شهرستان کبودراهنگ واقع در دهستان علی صدر است که حدود 80 خانوار جمعیت دارد.
انتهای پیام/ح

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما