وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 26 تير 1394 ساعت 11:52   |   کد مطلب: 15292
	بی توجهی مردم و مسئولان به مرکز توانبخشی باب الحوائج کبودراهنگ
مدیر مرکز توانبخشی باب الحوائج کبودراهنگ گفت: هزینه‌های توانبخشی معلولین در این شهرستان بسیار بالاست و توان مالی این مرکز پاسخگوی این هزینه ها نیست، لذا این مرکز نیازمند توجه جدی مردم و مسئولین است.

به گزارش نافع، حسین تحامی در گفتگو با خبرنگار کورنگ بر حفظ کرامت و شان و منزلت معلولان در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: معلولان افرادی رنج کشیده و دردمند هستند که نیازمند ترحم بی مورد کسی نیستد، بلکه انتظار حمایت، دلجویی و پشتیبانی مردم و مسئولین را دارند تا بتوانند زندگی خود را با آرامش و آسایش ادامه دهند.
وی میانگین هزینه های ماهیانه مرکز توانبخشی باب الحوائج را بسیار بالا و کمرشکن عنوان کرد و افزود: این هزینه ها شامل هزینه های بهداشتی، درمانی و دارویی، نگهداری، تعذیه، توانبخشی و تامین تجهیزات است.
مدیر مرکز توانبخشی باب الحوائج کبودراهنگ با اشاره به هزینه های بالای آب مصرفی، گاز، برق و تلفن این مرکز گفت: ساختمان این مرکز در گذشته کاربری آموزشی و اداری برای 12 نفر داشته و انشعاب آب آن نیز برای همین تعداد بوده است در حالی که اکنون در این ساختمان 47 نفر توانخواه ذهنی با میزان آب مصرفی بالا زندگی می کنند و مرکز قادر به پرداخت این هزینه ها نیست.
وی به سابقه فعالیت مرکز شبانه روزی توانبخشی باب الحوائج اشاره کرد گفت: این مرکز شبانه روزی در بهمن ماه سال 92 تحت نظارت بهزیستی با حضور نماینده مردم شریف بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.
تحامی افزود: در ابتدای راه اندازی این مرکز تعداد 10 نفر مددجو تحویل این مرکز شد که در حال حاضر این تعداد به 47 نفر مددجو افزایش یافته است.
وی ظرفیت کمی این مرکز را تا 60 نفر قابل افزایش دانست و گفت: ساختمان این مرکز استیجاری است و مساحت آن دو هزار و هشتصد متر مربع شامل 900 متر زیربنا و مابقی فضای سبز و پارکینگ است.
حسین تحامی ضمن قدردانی از پرسنل مرکز توانبخشی باب الحوائج کبودراهنگ، اظهار کرد: پرسنل این مرکز در حال جهاد و ایثار هستند و برای رضای خدا مشکلات زیادی از نظر روحی و جسمی متحمل می شوند.
انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما