وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 17 تير 1394 ساعت 11:39   |   کد مطلب: 15172
مردم روزه دار تویسرکانی در شب های قدر با شب زنده داری و قرائت دعاهای مخصوص این شب ها، در سوگ امام اول شیعیان رخت عزا بر تن کردند و اشک ماتم ریختند.

به گزارش نافع، به نقل از سایت رودآور، در شب های قدر مردم روزه دار و مؤمن تویسرکان همزمان با شب 21 رمضان با حضور در مساجد،  و برگزاری آیین احیا و شب زنده داری، اعمال شب قدر را به جا آوردند . با سینه زدن در سوگ مولاتی متقیان امام علی(ع) عزاداری کردند.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در این مراسم در مصلی تویسرکان، با تأکید بر شناخت فضائل امام(ع)، گفت: مهر و محبت علی(ع) نزد پیامبر(ص) آنقدر زیاد بود که خداوند در شب معراج با صدای علی با پیامبر سخن گفت.

وی با بیان اینکه حتی دشمنان علی بر فضائل ایشان اذعان داشتند، اظهار کرد: دشمنان امام اول شیعیان بزرگی و عدالت آن حضرت را می شناختند اما با دنیاپرستی، گمراهی و کج رفتن خود از همان ابتدا به دنبال جدایی دین از سیاست بودند.

امام جمعه تویسرکان افزود: دشمنان مولای متقیان با سیاه نمایی از عدالت ایشان دوری می کردند و بدین ترتیب علی(ع) در راه عدالت و حق جویی به شهادت رسید.

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: رستگار حقیقی کسی است که محبت اهل بیت(ع) در دل او جاری شده و نقش بسته باشد.

به گزارش رودآور، در این آیین معنوی بسیاری از کودکان، نوجوانان و جوانانی بودند که با شوق و اشتیاق وصف نشدنی با خدای خود در تاریکی شب راز و نیاز می کردند.

حضور کودکانی که همپای مادران و پدران خود تا سحر بیداری بودند هم جلوه خاصی دیگر داشت و حتی برخی از این کودکان خرما یا آب بین عزداران و شب زنده داران توزیع می کردند.

شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان همزمان با ایام شهادت علی(ع) شب های قدر است و مقارن غروب آفتاب شب قدر غسل کردن، اقامه دو رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد ، هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود. بعد از نماز هفتاد بارذکر " استغفرالله و اتوب الیه" گفته می شود، قرآن به سرگرفتن در شب قدر و خدا را به چهارده مصوم سوگند دادن ،خواندن زیارت امام حسین(ع9) در شب قدر، احیای این شب ها، اقامه صد رکعت نماز به صورت دورکعتی وافضل آن است که درهر رکعت بعد از حمد ، ده مرتبه سوره توحید خوانده می شود، قرائت دعای جوشن کبیر در شب قدر، طلب آمرزش از خدای متعال . و در خواست از خدا جهت نیازهای دنیا و آخرت و  ذکر گفتن و صلوات بر محمد وآل محمد(ص) برخی از اعمال این شب های ارزشمند است.

یکی دیگر از اعمال شب قدر خواندن دعایی از امام زین العابدین(ع) که درمفاتیح الجنان آمده است.اللهم انی امسیت لک عبداً... است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما