وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 ساعت 11:04   |   کد مطلب: 14274
دخالت شورا در کارهای شهردار برخلاف قانون است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات نمایندگان را از کارهای اجرایی و حاشیه دور می‌کند و نمایندگان تنها به وظیفه اصلی نظارت خواهند پرداخت.

به گزارش نافع، امیر خجسته عصر سه‌شنبه در همایش شوراهای اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نمونه کامل دموکراسی در ایران هستند، اظهار کرد: توجه به شوراهای اسلامی بسیار مورد تاکید امام خمینی (ره) بوده است.

وی با اشاره به اینکه شوراها هنوز جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده‌اند، افزود: شوراهای اسلامی نباید در کارهای شهردار و امور اجرایی دخالت کنند و این مهم برخلاف قانون است.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه شوراهای اسلامی همچون مجلس شورای اسلامی باید در بحث قانونگذاری وارد شوند و براساس نیازهای شهر قوانینی را تدوین کرده و شهر را اداره کنند، خواستار انجام مدیریت یکپارچه و واحد شهری شد.

وی گفت: با عملی شدن مدیریت یکپارچه شهری برخی از نابسامانی‌ها رفع خواهد شد.

خجسته با اشاره به استانی شدن انتخابات و پیگیری این طرح و تصویب آن در کمیسیون شوراها تصریح کرد: استانی شدن انتخابات نمایندگان را از کارهای اجرایی و حاشیه دور می‌کند و نمایندگان تنها به وظیفه اصلی نظارت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه انجام کارهای جزئی و حاشیه‌ای مجلس را تضعیف می‌کند، اضافه کرد: با استانی شدن انتخابات نمایندگان تنها به قانونگذاری و نظارت خواهند پرداخت و این امر موجب افزایش قدرت نظارتی مجلس خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به نبود احزاب فعال در کشور خاطرنشان کرد: وجود احزاب می‌تواند در بحث انتخابات بسیار مفید باشد چراکه احزاب با برنامه وارد میدان می‌شوند و در نهایت در برابر مردم باید پاسخگو باشند.
انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما