وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 10 مرداد 1394 ساعت 21:49   |   کد مطلب: 15535
تاکید رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان :
نقش موثر اصناف در جذب گردشگر، توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری شهر
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد:همدان دروازه غرب کشور است بر این اساس باید با همکاری اصناف زمینه تجارت در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را فراهم کرد.

به گزارش نافع، محمد تبریزی  در جلسه کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورا که با حضور رییس و نمایندگان مجمع امور صنفی همدان برگزار شد با بیان یان مطلب افزود:از گذشته همدان قطب تجارت غرب کشور محسوب می شد و امروز نیز باید با استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود زمینه تجارت غرب کشور را در  این شهر تاریخی ایجاد کرد.
تبریزی تعامل و همکاری شهرداری با اصناف همدان را ضروری دانست و اظهار کرد: اصناف و کسبه علاوه بر رونق اقتصادی در صنعت گردشگری نیز نقش مهمی را ایفا می کنند چرا که امروزه بخشی از جذابیت جذب گردشگر بر محور فعالیت این صنف می چرخد.
وی اضافه کرد: وجود مراکز خرید مدرن، بازارهای سنتی، صنایع دستی، سوغات محلی هر شهر و منطقه ای از جذابیتهای سفر تلقی می شود  و در این راستا اصناف و بازاریان بسیار تاثیر گذار هستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشکر از همکارری خوب مجمع امور صنفی همدان با شورا و شهرداری ، به تعطیلی بازار و مراکز خرید در ایام تعطیل سال اشاره کرد ئو گفت: انتظار می رود با ارائه راهکارهایی در راستای ارتقای فضای کسب و کار و ماندگاری بیشتر گردشگران و مسافران، بازار همدان در روزهای تعطیل فعال باشد.
به گفته محمد تبریزی، اصناف همیشه در عرصه های مختلف پشتیبان نظام و انقلاب بوده و در صحنه های مختلف حضور پررنگی دارند، بر این اساس می طلبد در امر جذب گردشگر و افزایش رضایتمندی مسافر در شهر یاریگر مدیران باشند.
تبریزی به پتانسیل های شهر همدان در ایجاد جذابیت های گردشگری اشاره کرد و گفت: وجود بناهای تاریخی از جمله کاروانسراها از ظرفیت هایی است که می توان با احیاء و مرمت آنها با کمک اصناف برای ایجاد جاذبه های گردشگری بهره گرفت.
علی اکبر نظری رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم بر ساماندهی کاروانسراهای شهر تاکید کرد و گفت : مجموعه اصناف از اقشار فعال و زحمتکش جامعه هستند که نقش مهمی را در بخش اقتصادی دارند .
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر همدان هم اصناف را نبض شریانهای اقتصادی شهر دانست و گفت: با توجه به اینکه در ایامی از سال همدان با حجم بالای سفر و گردشگر مواجه می شود،که متاسفانه بجای اینکه در این روزها بازار ی پویایی و فعالی داشته باشیم شاهد تعطیلی بازار د راین روزها هستیم که به همین دلیل عایدی از گردشگران د رحوزه اقتصادی شهر نمی شود.
حمید رضا طبی مسرور  با اشاره به ضرورت تعامل دوسویه بین اصناف و مدیریت شهری اظار کرد: اخیرا طبق قانونی مجوز هایی برای اصناف بدون استعلام از شهرداری صادر می شود که این امر در بیشتر مواقع مشکلاتی را برای شهرداری و شهروندان ایجاد کرده است که باید مباحث حقوقی این موضوع مد نظر قرار گیرد.
طبی مسرور تاکید کرد: انتظار می رود تعامل دوسویه سازنده ای بین شهرداری و اصناف برا یرونق اقتصادی و گردشگری همدان ایجاد شود.
در ادامه این جلسه محمد علی پرزاد عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بازار عمده فعالیت اقتصادی شهر محسوب می شود گفت: بازار همدان دارای کسبه متدین و معتمدانی است که نقش بسزایی در اقتصاد شهر ایفا می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با انتقاد از نابسامانی ورودی های شهر و فعالیت اصناف در این مکانها اظهار کرد:امروزه شاهد اشتباهات مدیریت های گذشته هستیم که اجرای طرح های نادرست مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با شاره به کلان شهر شدن همدان افزود: لازم است میریت شهری برنامه های بلند مدتی را برای پیشرفت و توسعه شهر تدوین نموده و کارهای زیربنایی و اساسی را برای شهر تعریف کند.
وی همچنین  به نقش موثر اصناف و بازاریان در توسعه شهر و استان اشاره کرد و گفت: لازم است برای هر چه بهتر شدن بازار و رونق اقتصادی جلسات آموزشی برای اصناف تشکیل شود.
رییس مجمع امور صنفی همدان هم از تعامل خوب اتاق اصناف با شهرداری خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات استاندار امروز نیاز و اولویت دوم استان و شهر همدان حوزه گردشگری است که باید به این مقولهبا جدیت پرداخته شود.
حمید رضا فرسایی با شاره به تعطیلی بازرا در ایام تعطیل اظهار کرد: اصالح تغییر رفتار بازار در این زمینه امری ضروری است که در راستای تحقق آن اقدامات فرهنگی شروع شده که برای رسیدن به نتایج مطلوب کمی زمانبر است.
فرسایی بر اصلاح قانون نظام تجارت تاکید کرد و افزود: لازم است برای اصلاح قانون نظام تجارت کارگروهی را تشکیل داده و قانون اصلاح شده را اجرایی کرد چرا که بعضی از مشاغل در همدان اشباع شده و واحدهای تجاری بدون برنامه به تعداد صنوف اضافه می شوند که این امر باعث کاهش کسب و کار می شود.
وی با اعلام آمادگی مجمع امور صنفی همدان جهت همکاری بیشتر با شهرداری  اضافه کرد: باید نیازهای شغلی و صنفی استان و شهر نیاز سنجی شود تا تعادلی رد راستای رونق اقتصادی شهر ایجاد شود.
رییس مجمع امور صنفی همدان در ادامه از تعامل خوب حوزه حمل و نقل و ترافیک و سازمان زیباسازی شهرداری  با اصناف تشکر کرد و گفت: زحمات این مدیران در پیشبرد کارها بسیار موثر بوده و قابل تقدیر است.
حمیدرضا فرسایی با اعلام اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم در دست پیگیری است، افزود: لازم است برای تمرکز زدایی و کاهش ترافیک رینگ اول شهر ، در رینگ دوم لکه گذاریهایی برای فعالیت صنوف تعریف شده و با همکاری مجموعه های مدیریت شهری و اصناف ، صنوف را در این مکانها متمرکز کرد.
فرسایی براحیای فرهنگسراها تاکید کرد و گفت:سیستم مدیریتی واحد شهری باید در همدان اجرایی شود چرا که با نبود این سیستم مشکلات شهری همچنان باقی خواهد ماند.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان هم از برگزاری هشتمين اجلاس بين‌المللي مديريت توسعه شهري و حفاظت بافت تاريخي در حوزه اوراسيا، در همدان خبر داد و افزود: اين اجلاس از تاريخ 28 شهريور تا 8 مهرماه سال جاري در شهر همدان برگزار مي‌شود که در این اجلاس مباحث بافت تاریخی و قدیمی همدان نیز مطرح خواهد بود.
 یوسفی نوید همچنین از مصوبه تامین پارکینگ برای بازار قدیمی همدان در کمیته فنی خبر داد و اظهار کرد: این طرح برای اخذ تاییده به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده شده است .
وی با بیان اینکه مقدمات احیای کاروانسراهای شهر همدان شروع شده است، یادآور شد: همچنین برنامه ساماندهی وضعیت سرگذر در دستور کار قرار گرفته است که در صورت ارائه طرح ایجاد بستر مناسب ، کف سازی و نورپردازی از جمله اقدامات آن خواهد بود.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما