وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 3 آبان 1394 ساعت 14:22   |   کد مطلب: 16874
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:
حمل و نقل عمومی از الزامات زیرساختهای توسعه گردشگری است
جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان این هفته در سازمان اتوبوس رانی شهرداری برگزار شد.

به گزارش نافع، رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست اظهار کرد: در شهرداری همدان اقدامات بزرگ و خوبی صورت گرفته که حاصل همکاری و تلاش سازمانها و مناطق چهارگانه است.

کامران گردان عملکرد شورای چهارم اسلامی شهر همدان را نیز مثبت ارزیابی کرد و افزود: داشتن حمل و نقل روان و ارزان قیمت یکی از مطالبات به حق مردم بوده که بارزترین آن ناوگان اتوبوسرانی محسوب است.

گردان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و عدم پرداخت سوبسید توسط دولت اظهار کرد : علیرغم این امر شهرداریها به خوبی توانسته اند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از ناوگان اتوبوسرانی در شهر همدان توسط شهروندان تقریباً نهادینه شده است، افزود : سازمان اتوبوسرانی با خرید اتوبوسهای نو و افزودن آن به ناوگان سقف انتظار را از 20 دقیقه ه 15 دقیقه برساند که این امتیاز مثبتی برای شهر است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد : داشتن حمل و نقل عمومی یکی از زیرساختهای توسعه گردشگری شهری است که می توان با بازسازی و نوسازی ناوگان در این زمینه وارد شد.

کامران گردان عملکرد سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان طی سه ماه گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت : با  تلاش مدیریت این سازمان میزان جابجایی مسافر در سطح شهر از 22 درصد به 24 درصد رسیده است که انتظار می رود با حمایت و مصوبه شورا با افزایش تعداد اتوبوسها فعالیت ناوگان را سرعت بخشد.

گردان با اشاره به اینکه کمیسیون خدمات شهری ، حمل و نقل و ترافیک شورا اقدامات سازمانها و مناطق چهارگانه شهرداری همدان را رصد می کند اظهار کرد : طی یکماه اخیر سازمان اتوبوسرانی با بازسازی تعدادی از اتوبوسهای متوقف توسط نیروهای خود علاوه بر اینکه این دستگاهها را به ناوگان اضافه کرده است بلکه در هزینه های بازسازی که قبلاً در شهر تبریز انجام می پذیرفت نیز صرفه جویی برای شهرداری داشته است.

وی برگزاری کلاسهای آموزشی برای رانندگان اتوبوسها را نیز ارزشمند دانست و افزود : لازم است در این کلاسها آموزشهای شهروندی ، اخلاق مداری و... مدنظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری خدمات شهری ، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با اشاره به اینکه در داخل اتوبوسها جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی کتابخانه های سیار قرار است تعبیه شود اظهار کرد : باید در این کتابخانه ها بخشی را نیز برای نشریات اختصاص یابد همچنین با نصب ال سی دی در اتوبوسها پیام های شهروندی نیز اطلاع رسانی شود.

کامران گردان در ادامه بر توجه بیشتر به نظافت شهر و جمع آوری زباله تاکید کرد و گفت : در امر برفروبی سال گذشته شهرداری اقدامات مناسبی انجام داد امسال نیز سعی بر این است ضمن آماده بودن از نمک کمتری استفاده شود.

گردان با اشاره به اینکه در گذشته شهروندان در برفروبی همیاری داشتند و امروز این فرهنگ به فراموشی سپرده شده افزود : ضروری است آموزشهای شهروندی در این زمینه صورت پذیرد تا شهروندان همچون گذشته در برفروبی مشارکت داشته باشند.

 وی اهدای پارو به تعدادی از شهروندان برای احیای فرهنگ همیاری را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد : شهرداری از نظر ماشین آلات مشکلی ندارد و آمادگی لازم را برای عملیات برفروبی در زمستان دارد.

وی تاکید کرد : در برفروبی باید روشهای سنتی را تغییر داد و به کمک استفاده از تجهیزات روز حرکت کرد.

گردان با برگزاری همایش فرماندهان راهور و مدیران حمل و نقل کلانشهرها در آینده ای نزدیک در همدان اشاره کرد و یادآور شد : شهرداری در حوزه ترافیکی و نظارتی نیز به خوبی وارد شده و اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک در این زمینه قابل تحسین است.

شهرداری همدان هم حرکت از روش سنتی به مدرنیته را از برنامه های مدیریت شهری بویژه در حوره خدمات موتوری برشمرد و گفت : داشتن مدیریت هوشمند در حمل و نقل و ترافیک  از اهداف شهرداری است.

سید مصطفی رسولی عمر ماشین آلات سازمان خدمات موتوری شهرداری را 5 سال اعلام کرد و افزود : سازمان ترافیک شهرداری همدان تفاهم نامه ای را جهت تامین دروبین های کنترل سرعت با اداره کل راه و شهرسازی منعقد می کند که این اختراع خود سازمان بوده و می تواند شاخص و برندی برای شهرداری همدان باشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری همدان نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت و اقدامات این سازمان گفت : در سیستم حمل و نقل همگانی نقاط ضعف و قوت شناسایی شده است و سازمان در صدد رفع این مشکلات است.

محمد پوروخشوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن اقتصاد مقاومتی اظهار کرد : در این راستا بهترین اقدامی که سازمان داشت تعمیر اتوبوسها توسط کارشناسان خبره سازمان بود که از قبال این صرفه جویی خوبی در هزینه ها برای شهرداری به همراه داشته است.

پوروخشوری اضافه کرد: علاوه بر این اتوبوسهای گازسوز که با توجه به شرایط آب و هوایی همدان قابلیت  فعالیت نداشتند تبدیل به دیزل شدند که در حال حاضر کار تبدیل دو دستگاه تمام شده است و مابقی نیز در دست اقدام است .

وی افزود: در کنار بازسازی اتوبوسها ، دستگاههای جدید نیز خریداری و به ناوگان اضافه شده است.

وی ضمن تشکر از تلاش و زحمات پرسنل سازمان اتوبوسرانی یادآور شد : کارکنان سازمان بدون هیچ چشم داشتی به صورت شبانه روز حتی در ایام تعطیل مشغول به خدمت رسانی به شهروندان هستند و فعالیت آنها قابل تحسین است.

 مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری همدان نیز در ادامه این جلسه به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود : شهرداری ها نیز از این شرایط مستثنی نبوده و با محدودیت منابع مواجه اند اما علیرغم این موضوع در امر خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند.

حسین سیبی  سازمان خدمات موتوری را اجرایی ترین سازمان شهرداری برشمرد و گفت : پرسنل این سازمان نیز در طول شبانه روز در تلاشند.

سیبی با اشاره به پیش بینی های اعلام شده درخصوص سرمای زمستان امسال اظهار کرد : شهرداری دستورات لازم را برای آمادگی جهت زمستان را به سازمانها ابلاغ کرده و امید است با مدیریت جهادی کارها را پیش ببریم.

گفتنی است در حاشیه این جلسه اعضای کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر به همراه شهردار، معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیران این حوزه از اتوبوسهای بازسازی شده شهرداری بازدید به عمل آوردند.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما