وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 18 فروردين 1394 ساعت 10:28   |   کد مطلب: 13771
اتاق بازرگانی حق دخالت در تمام موضوعات اقتصادی همدان را دارد
استاندار همدان گفت:اتاق بازرگانی در تمامی موضوعات اقتصادی استان صاحب نظر و حق دخالت دارد، زیرا اعتقاد ما بر همکاری و استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه استان است در ضمن شعار دولت نیز بهبود شرایط اقتصادی و نجات اقتصاد کشور است.

به گزارش نافع، محمدناصر نیک بخت شامگاه دوشنبه در دیدار با هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: فضای اقتصادی استان برای سرمایه‎گذاری و فعالیت اقتصادی فراهم بوده و انتظار می‏رود تا پارلمان بخش خصوصی تلاش خود را برای ارتقای اشتغال و تولید استان داشته باشد.

وی افزود: اتاق بازرگانی در تمامی موضوعات اقتصادی استان صاحب نظر و حق دخالت دارد، زیرا اعتقاد ما بر همکاری و استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه استان است در ضمن شعار دولت نیز بهبود شرایط اقتصادی و نجات اقتصاد کشور است.

عرصه فعالیت اتاق بازرگانی پس از توافق بهبود می‎یابد

نیک بخت با اشاره به همزمانی تفاهم هسته‌ای با آغاز به کار اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: این شرایط و شرایطی که پس از حصول توافق به دست می‎آید عرصه را برای فعالیت بهتر و راحت‌تر اتاق‌های بازرگانی فراهم می‌کند و انتظار ما را از فعالان بخش خصوصی بیشتر می‎شود.

وی با یادآوری تلاش‌های هیئت رئیسه سابق اتاق بازرگانی همدان گفت: بارها شاهد تلاش‌های اعضای هیئت رئیسه اتاق همدان بویژه در ارتباط پیدا کردن با کشورهای دیگر، جلب توجه مسئولان اتاق ایران و گرفتن امکانات برای توسعه استان به کار بسته‌اند، بوده‌ام.

استاندار همدان  تاکید کرد: هیئت رئیسه جدید از تجربیات و ارتباطاتی که برقرار شده به نفع استان و اتاق استفاده کند، امیدواریم از تجربیات و توانمندی‌های رئیس سابق اتاق بازرگانی همدان نیز به خوبی استفاده شود و وی نیز  همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی صاحبان صنایع، کارآفرینان و تولیدکنندگان همدان را در سطح کشور بی‌نظیر ارزیابی کرد و گفت: مجموعه فعال، پرتلاش، صاحب نظر و صاحب فکر اقتصادی استان منهای استان تهران در هیچ استانی نیست و افتخار می‌کنم که با این افراد کار می‌کنم زیرا علم، تجربه و فهم کار را دارند.

انتخابات اتاق بازرگانی همدان در سلامت برگزار شد

استاندار همدان با اشاره به انتخابات برگزار شده برای اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: سلامت انتخابات برای من مهم است که در اجرا رعایت به خوبی رعایت شده و انتخابات سالم و خوبی برگزار شد.

وی با اشاره به تفاهم هسته‌ای ایران با جهان بیان کرد: با دنیا به غیر از عقلانیت نمی‌شد عمل کرد و دولت با عقلانیت توانست این توفیق را به دست آورد، با بهره گرفتن از رهنمودهای رهبری این توفیق حاصل شد و ایران با حمایت مردم، تدبیر دولت که از چالش و غوغاسالاری دوری کرد و حمایت‌های رهبری این تفاهم را به دست آورد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه خط فکری خود را داشته و مسائل سیاسی نیز برای من دارای اهمیت است، افزود: در حال حاضر به عنوان استاندار همدان، امانتدار مردم همدان هستم و این امانت‎داری در انتخابات نیز رعایت می‏شود.

نیک بخت تصریح کرد: البته مسائل اقتصادی و توسعه را ترجیح می‌دهم به اینکه تمام وقت خود را برای مسائل سیاسی بگذارم زیرا اعتقاد دارم اگر جوانان بیکار خانواده‌ها کم شود بهتر به خط فکری بنده توجه می‎شود.

وی اشتغال و بیکاری را مهمترین و بارزترین دغدغه استان همدان دانست و گفت:  اتاق باید مسائل اقتصادی که مهمترین آن اشتغال است را حل کرده و این امر بهبود وضعیت اقتصادی و شرایط جهش صنعتی را می‌طلبد.

400 میلیارد تومان از بدهی واحدهای تولیدی تعیین تکلیف شد

استاندار همدان از تعیین تکلیف 400 میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی به بانک‎ها خبر داد و گفت: تلاش بسیاری صورت گرفت تا واحدهای تولیدی راکد استان احیا شده و نرخ اشتغال استان روندی مثبت و صعودی پیدا کند.

نیک بخت با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‎گذار بخش خصوصی در اولویت استان همدان قرار دارد، اظهار داشت: انتظار داریم بخش خصوصی نسبت به بهبود وضعیت صادرات استان همدان که اوضاع خوبی نسبت به گذشته ندارد اقدام کند.

وی خطاب به هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی همدان گفت: کاهش بیکاری مهمترین کاری است که در استان همدان پیش رو داریم و باید تلاش جدی از سوی بخش خصوصی برای رفع آن صورت گیرد این امر مگر با تولید، فعالیت اقتصادی و حمایت از بخش خصوصی شدنی نیست.

انتهای پیام / ح

دیدگاه شما