وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 10 فروردين 1394 ساعت 12:26   |   کد مطلب: 13694
30 درصد مردم همدان الگوی مصرف آب را رعایت نمی کنند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: 30 درصد مردم همدان الگوی مصرف را رعایت نمی کنند تاکید کرد: باید برای این طیف از افراد برنامه مدونی ارائه کرد تا با توجه به در پیش بودن تابستان شاهد جیره بندی و قطعی آب نباشیم.

به گزارش نافع، مرتضی عزالدین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: چنانچه کالایی دارای قیمت نباشد فاقد ارزش می شود که نمونه آن معافیت کشاورزان از پرداخت آب بها منجر به افزایش مصرف بی رویه و نادرست آن شد.

وی بیان کرد: با توجه به تعیین نکردن نرخ و قیمتی برای آب، کار دولتمردان و مسوولان برای مدیریت مصرف آب سنگین و دشوار شد و دولت به سمت انسداد چاه های غیر مجاز سوق یافت.

وی اضافه کرد: با آغاز اجرای طرح انسداد چاه ها غیر مجاز از 15 مهر ماه سال گذشته 650 حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان همدان مسدود شد که ره آورد آن صرفه جویی 80 میلیون متر مکعب آب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: همچنین به منظور جلوگیری از استفاده بی رویه از این نعمت خدادادی اقداماتی برای ممانعت از اضافه برداشت از چاه های دارای پروانه صورت گرفت و متخلفان جریمه شدند.

وی گفت: برای رعایت الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی نشست های متعددی با خانه کشاورز برگزار شده است و سعی بر این است که کشاورزان به سمت کاشت محصولات کم آب بر و تغییر الگوی کشت هدایت شوند.

عزالدین افزود: همچنین با ائمه جمعه و جماعات رایزنی های صورت گرفته تا در خطبه ها اهمیت و ارزش آب و چالش های ناشی از رعایت نکردن الگوی مصرف را بیان کند.

وی با ذکر اینکه 30 درصد مردم همدان الگوی مصرف را رعایت نمی کنند تاکید کرد: باید برای این طیف از افراد برنامه مدونی ارائه کرد تا با توجه به در پیش بودن تابستان شاهد جیره بندی و قطعی آب نباشیم.

وی اضافه کرد: چنانچه شهروندان نسبت به رعایت الگوی مصرف توجه کرده و 20 درصد مصرف خود را کاهش دهند تابستان امسال را بدون هیچگونه مشکلی پشت سر می گذاریم.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما