وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 09:25   |   کد مطلب: 13363
اساتید دانشگاه کشاورزی به دنبال ارایه راهکار برای بحران کم آبی باشند
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه کشاورزی به دنبال ارایه راهکار برای رفع کم آبی و مشکلات کشاورزی باشند.

به گزارش نافع، ابراهیم کارخانه ای روز شنبه در شورای اداری شهرستان همدان افزود: هم اکنون دو هزار و 800 نفر عضو هیات علمی دانشگاه های کشاورزی هستند که این افراد باید با علم خود به دنبال ارایه روشی نوین برای خروج از این مشکلات باشند.

وی ادامه داد: 16 روش آبیاری نوین در بخش کشاورزی وجود دارد که بهترین روش آن استفاده از آب های زیر سطحی است که باید به صورت قطره ای به ریشه محصولات کشاورزی رسانده شود.

وی اضافه کرد: در سالجاری هشت میلیارد دلار با دستور رهبر معظم انقلاب صرف هدایت آب های مرزی به داخل کشور خواهد شد چرا که سالانه سه میلیارد متر مکعب آب از مرزهای غربی کشور خارج می شود که با بازگرداندن آن می توان آب مورد نیاز برای کشاورزی سه استان بزرگ کشور را تامین کرد.

کارخانه ای با اشاره به اینکه بودجه کشور در سال آینده هشت هزار و 440 میلیارد ریال است عنوان کرد: بودجه عمومی کشور دو هزار و 740 میلیارد ریال است که این میزان بدون در نظر گرفتن درآمدهای اختصاصی به دو هزار و 360 میلیار ریال می رسد.

وی ادامه داد: دو هزار و 200 میلیارد ریال از این رقم در شش ماهه اول سال در اختیار دولت قرار خواهد گرفت و 160 هزار میلیارد ریال از آن نیز در شش ماهه دوم ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی 10 هزار میلیارد ریال برای صندوق توسعه کشاورزی و 10 هزار میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار و 500 میلیون دلار نیز در صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها اختصاص پیدا خواهد کرد.

همچنین در این شورا با تقدیر از زحمات 'محمد جواد سیفی' هدایت بخش مرکزی شهرستان همدان به 'حمید عبدلی' واگذار شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما