وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 09:24   |   کد مطلب: 13226
سفیر ایران در روسیه خبر داد
سفیر ایران در روسیه گفت: در سال 2014 اسناد مهمی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه امضا شد که قبلا سابقه نداشته است.

به گزارش نافع، به نقل از سایت گرو، مهدی سنایی در کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند که در فرمانداری این شهر برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه رویداد های منطقه و آتش افروزی و ناامنی های ایجاد شده در اطراف ایران که از جانب بیگانگان انجام می گیرد در شرایط بسیار حساسی قرار دارد.

وی اظهار کرد: امنیت و ثبات کشور ما با توجه به وضع منطقه و دیگر کشورها جای شکرگذاری دارد که این امنیت در نتیجه تدابیر مقام معظم رهبری است.

سفیر ایران در روسیه افزود: اینکه ما شعار بدهیم و دشمن تراشی کنیم و یا اینکه بگویم از همه دنیا بدون در نظر گرفتن آرمانها و ارزشها تبعیت می کنیم کار ساده ای است اما بایدکارها و اقداماتی که به کشور آسیب و صدمه می زند را کم کرد که سیاست خارجی دولت نیز بر همین اساس در حال انجام است.

وی گفت: کشوری مانند ما که می خواهد روی پای خود بیاستد و ارزش های انقلابی و دینی و استقلال در سیاست خارجی را حفظ کند و درعین حال خردمندانه با دنیا هم تعامل کند و سعی در کاهش آسیب ها به کشور داشته باشد و این سیاست خارجی سنجیده ای است که دولت اتخاذ کرده و مورد تایید مقام معظم رهبری نیز هست.

سنایی اظهار کرد: در سال 2014 میلادی تحول بزرگی در رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه شکل گرفته و تنوع و گستردگی روابط ایران با روسیه مورد توجه مقامات هر دو طرف است.

وی گفت: من بر حسب وظیفه عهده دار سفارت ایران در روسیه شدم و در طول این یک سال و چند ماه به خوبی از رسانه ها مشاهده کردید که تحولات اساسی در روابط ایران و روسیه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری ایجاد شده و دربین سفارت خانه های ایران متنوع ترین روابط را داریم.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه در مسائل گوناگون با مقامات روسیه نشست و رایزنی داشته، بیان کرد: در مباحث گوناگون مانند گفت و گوهای 5 + 1 و در بحث سوریه مشورت هفتگی داریم چون کشور روسیه در گروه 5+1 سهم قابل توجهی دارد و در بحث سوریه، عراق، بحرین و یمن نیز اثر گذار می باشد.

وی عنوان کرد: سال گذشته میلادی یک سال تاریخی برای روابط ایران و روسیه بود که اسناد مهمی در بخش کشاورزی و سیاسی و اقتصادی امضا شده و ما امیدواریم با اجرای این اسناد و مجوزهای داده شده رونق خوبی در زمینه تولید و صادرات کشور داشته باشیم.

سنایی گفت: یک یادداشت تفاهم بزرگ اقتصادی بین ایران و روسیه امضا شده است که 70 میلیارد دلار حجم این تفاهم نامه است و اراده دو کشور جدی است که مفاد این توافق اجرا شود.

وی افزود: طبق توافقاتی که انجام شده برای اولین بار ماهی و مواد لبنی ایران به روسیه صادر خواهد شود و در حال حاضر نیز یک هیئت روسی در حال ارزیابی برای صادرات تخم مرغ به روسیه هستند که این صادارات به رونق و اشتغال باز کار می انجامد و باعث تحولات گسترده ای در اقتصاد شده و منابع گسترده ای را برای ملت ایران فراهم می کند.

سفیر ایران در روسیه بیان کرد: تفاهم نامه ساخت نیروگاه بوشهر 2 و 3 نیز بین ایران و روسیه امضا شده و امیدواریم که کار اجرایی این نیروگاه ها نیز به زودی آغاز شود.

وی افزود: اسناد مهمی نیز در بخش کاهش تعرفه ها به امضا رسیده که این مسئله از سمت روسیه به ایران کامل حل شده است و در صدد کاهش تعرفه ها از سمت ایران به روسیه هستیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما