وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 21:26   |   کد مطلب: 13115
نماینده مردم ملایر در خانه ملت:
خرید خدمت سربازی تنبیهی برای غایبان است
خرید خدمت سربازی تنبیهی برای غایبان است
قانون خرید خدمت سربازی یک ساله و با هدف کمک به بودجه یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح تصویب شد.

به گزارش نافع، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به مشکلات دولت در تأمین بودجه سال آینده که نیروهای مسلح نیز با آن روبرو هستند؛ نزدیک به 150 نفر از نمایندگان به این طرح رأی دادند.

علی‌نعمت چهاردولی افزود: نزدیک به 2 میلیون جوان ایرانی در چند سال گذشته از انجام خدمت وظیفه خودداری کرده و بعید است که دوباره داوطلب شوند.

وی درخصوص نگرانی مردم از افزایش فاصله طبقاتی و اشرافی‌گری با اجرای این مصوبه تصریح کرد: بسیاری از این افراد از طبقه متوسط و پایین جامعه بوده که به دلایل متعدد چون ازدواج، کمک به خانواده و ... غیبت کرده‌اند؛ البته تردیدی نیست که هر جوان ایرانی باید دین خود را در این زمینه به کشور ادا کند.

چهاردولی ادامه داد: از آن‌جا که امید حضور افراد غایب برای انجام خدمت وظیفه کم است و پس از چند سال دیگر، خود به خود کارت معافیت دریافت می‌کنند؛ نمایندگان تصمیم گرفتند جریمه‌ای برای این افراد در نظر گرفته و به آسانی از این فرصت نگذرند.

وی بیان کرد: این کار تنها در بودجه سال 94 دیده شده و فرصتی برای جبران کسری بودجه است.

چهاردولی اظهار داشت: این جریمه براساس مدرک تحصیلی افراد، متفاوت بوده و افرادی که تحصیلات کمتر و زیر دیپلم دارند که شاید به دلیل فقر و مشکلات خانوادگی بوده باید مبلغ کمتری را به تعداد سنوات بپردازند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما