وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 14:21   |   کد مطلب: 12746
رئيس شوراي شهر همدان تأکید کرد:
ضرورت شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت در همدان
ضرورت شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت در همدان
رئيس شوراي اسلامي شهر همدان شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت در همدان را ضروری دانست و گفت: سلامت یکی از نکات ارزنده و ارزشمند اسلام است.

به گزارش نافع، علی اکبر نظری در نشست صحن شورا که با حضور اعضای مجمع خیرین سلامت استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت و سلامت در جامعه اظهار کرد: پایه های اسلام بر مبنای نظافت و سلامت است.

وی با اشاره به اقدام خداپسندانه خیرین در بخش های مختلف تاکید کرد: ضروری است در راستای جذب خیرین حوزه سلامت تبلیغات و اطلاع رسانی های لازم در خصوص اهداف مجمع خیرین سلامت صورت پذیرد تا افرادی که تمایل به کمک به همنوعان خود در این بخش را دارند با فعالیت ها و اهداف این مجمع آشنا شده و به صورت هماهنگ عمل کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه و درمان مشکلات عدیده ای وجود دارد، افزود: علاوه بر اینکه باید با همکاری هم در زمینه درمان نیازمندان وارد شد و در راستای پیشگیری از بروز بیماریها هم باید تلاش کرد.

 

مددکاری یکی از اهداف  مجمع خیرین سلامت استان است

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های مختلف مجمع در استان اظهار کرد: بستر سازی مناسب برای پیشگیری از بیماری و درمان بیماران از جمله اهداف اصلی این مجمع در استان است.

محمدصادق صبا با بیان به اینکه مددکاری یکی از اهداف  مجمع خیرین سلامت استان همدان جهت حمایت و کمک به بیماران خاص است، افزود: فرهنگ سازی آحاد مردم در زمینه پیشگیری از بیماری و خود مراقبتی در ابتلای به بیماری و تامین فضای فیزیکی و لوازم و تجهیزات مناسب برای بیماران از دیگر اهداف مجمع است.

دکتر صبا تشکیل کانون بیماران سرطانی در استان را از برنامه های مجمع برشمرد وگفت: مجمع در این زمینه علاقمند است بیماری سرطان را از سرمنشأ بازبینی و ارزیابی کرده و به مبتلایان کمک کند.

وی به ساخت خوابگاهی در مساحتی حدود هفت هزار متر مربع برای دانشجویان رشته علوم پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: با کمک شورا و شهرداری حدود 30 میلیارد ريال تخفیف عوارضی جهت احداث این خوابگاه به مجمع داده شد که به دلیل محدودیت مالی  اگر کمک مدیریت شهری نبود توانایی شروع ساخت پروژه را هم نداشتیم.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان همیاری در اداره، مددکاری و توسعه برنامه‌های آموزشی، درمانی و همچنین شناسایی اقشار نیازمند به کمک‌های مالی در راستای مراحل درمانی را از دیگر اولويت‌هاي كاري این مجمع برشمرد و گفت: مجمع خیرین سلامت استان همدان تلاش دارد با بسترسازی مناسب، کمک‌های خیریه افراد خیر را به سمت مشکلات بخش بهداشت و درمان سوق دهد.

محمدصادق صبا اظهار کرد: بسیاری از خیرین به صورت منفرد اقدام به کمک می کنند که این امر باعث هزینه سوزی شده و لازم است گروه های مردم نهاد فعال دربخش سلامت را برای اینکه هماهنگ عمل کنند تشویق کرد.

وی از راه اندازی شعبه ای به نام جلب مشارکتهای مردمی در دانشگاه علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت خبر داد و افزود: هدف این است که کمک های خیرین با هماهنگی ها از طریق دانشگاه و اقدامات کارشناسی تر و بر اساس نیاز منطقه صورت پذیرد  و نیز از موازی کاری جلوگیری شود که موفقیت در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری مسولین استان است .

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما