وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 12:41   |   کد مطلب: 16240
با تلاش های پیگیر مسئولان ارشد استان همدان و اهالی فرهنگ و هنر ، پروانه های جشنواره بین المللی فیلم نوجوان دوباره در اسمان همدان به پرواز درمی ایند.

به گزارش نافع، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فارابی پس از بررسی شرایط در استان های همدان و اصفهان تصمیم گرفتند تا این جشنواره را با تفکیک به دو گروه سنی در استان های ذکر شده برگزار کنند. 5 سال پیش برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان از همدان به اصفهان سپرده شد و این امر موجب ناراحتی و یاس اهالی فرهنگ و هنر همدان شد و بعد از حضور نیکبخت (استاندار فعلی همدان) در همدان و تلاش و پیگیری اصحاب فرهنگ و هنر برای بازگشت مجدد جشنواره به همدان، بالاخره قرار شد این جشنواره به دو صورت دوسالانه در همدان و اصفهان برگزار شود به گونه ای که بخش کودک جشنواره در شهر اصفهان و بخش نوجوان آن در شهر همدان برگزار شود.

می توان با بازگشت مجدد پروانه ها به آسمان همدان، از این فرصت طلایی برای توسعه فرهنگی استان بهره گرفت،به خصوص با اظهارات مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان که با تفکیک جشنواره به 2 گروه سنی و اختصاص بخش نوجوان آن به شهر همدان ، می توان در حوزه نوجوانان به طور تخصصی وارد عمل شد.

می شود از این فرصت ایجاد شده به مسائل نوجوانان به طور ویژه پرداخت و از ابزار هنر برای رسیدن به این امر کمک گرفت به خصوص اکنون که قرار است برنامه های جذاب دیگری مانند المپیاد فیلم سازی و ... همزمان با جشنواره در همدان برگزار شود.

دستیابی به شادی و اصولا شاد زیستن و داشتن جامعه ای شاد و فعال پویا مستلزم یک سری برنامه ریزی است و این جشنواره و برنامه هایی نظیر آن به این امر کمک شایانی می کند.

حال که قرار است بخش نوجوان جشنواره در همدان برگزار شود بهتر است همه دستگاه های مربوط در برگزاری هر چه با نشاط تر و با طراوت تر این جشنواره  و ایجاد روحیه خودباوری در نوجوانان همدان و علاقمند کردن ان ها به هنر، تلاش بیشتری کنند  تا مهر ماه که آغاز بازگشایی مدارس است و شور خاصی به نوجوانان می بخشدف برگزاری مطلوب جشنواره ، این شور و اشتیاق را در نوجوانان ما دوچندان کند. همچنین باید برنامه ریزی کرد تا همدان و مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی آن به مهمانان داخلی و خارجی معرفی شود تا نه تنها در تابستان بلکه در سایر فصول سال همواره میزبان میهمانان و سایر جشنواره های بین المللی و ملی باشد.

مرادی

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما