وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 11 شهريور 1394 ساعت 09:55   |   کد مطلب: 16167
همدان در روزهای گذشته میزبان دولتی ها بود و رئیس جمهور به همراه برخی وزرا و اعضای کابینه دولت یازدهم برای یک روز به همدان سفر کرد، اما این سفر کوتاه، هنوز آغاز نشده، حاشیه ها و جنجال های بسیاری به دنبال داشت که بر اصل ماجرا سایه انداخت.

به گزارش نافع به نقل از راه دانا، هنوز چند روزی به سفر مانده بود که سراسر شهر پر از بنرهای منقش به تصاویر رئیس جمهور با عنوان "ستاد مردمی" شد و پل ها، تابلوهای شهری، میدان ها و حتی تیرهای چراغ برق مزین به تصاویر متعدد رئیس جمهور شدند به طوری که جای خالی برای نصب بنر وجود نداشت!

بیشترین تعداد بنرها نیز در حد فاصل میدان فرودگاه تا ورزشگاه شهدای قدس که محل دیدارعمومی بود و خیابان های منتهی به استانداری همدان که محل برگزاری دیدارهای رئیس جمهور با قشرهای مختلف بود؛ نصب شد و هر چه به روز ورود رئیس جمهور نزدیک تر می شد بر تعداد تصاویر افزوده می شد!

همچنین در آستانه سفر رئیس جمهور، چادرهای هلال احمر به رنگ بنفش درآمده و تصاویر متعدد حسن روحانی بر روی آن ها نصب شد و در روز حضور وی نیز این چادرها به مکانی برای پخش اقلام تبلیغاتی با تصویر رئیس جمهور تبدیل شده بود.

جای تعجب نیست که چرا یک نهاد بشر دوستانه که بی طرفی جزء اصول هفت گانه آن است به ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای دولت بعدی تبدیل شده بود چرا که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نه تنها مسئول ستاد مردمی استقبال از کاروان تدبیر و امید که مسئول ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 نیز بوده است که به نام مردم اقدام به چاپ بنر کرده بود.

این اقدامات، واکنش های بسیار زیادی را به دنبال داشت و پس از بحث و جدل های فراوان رسانه ها و نمایندگان قشرهای مختلف با بهروز کارخانه ای، دست آخر مشخص نشد که این مردم چه کسانی بوده اند که حاضر نیستند نام خود را فاش ساخته و ابهامات موجود را برطرف سازند؟

مسئولان این اقدام با کمال تأسف به جای پذیرش اشتباه بر صحیح بودن کار خود اصرار ورزیده و با یادآوری اشتباهات دیگران نظیر اختلاس های میلیاردی، کارهای غلط خود را توجیه می کردند.

از چرایی این اقدامات که بگذریم؛ نکته مهم این جاست که تعداد زیاد بنرها آن هم برای سفری یک روزه نه تنها به حضور باشکوه مردم برای استقبال از رئیس جمهور کمکی نکرد بلکه موجب دلسردی مردم به دلیل هزینه کرد از بیت المال و جار و جنجال و بحث و جدل هایی شد که در نهایت، نتیجه عکس داد!

علاوه بر هلال احمر، گروه های دیگری نیز برای افزایش تعداد افراد در روز دیدار عمومی پای کار آمدند تا به سهم قدمی در این مسیر برداشته باشند.

برخی مدارس با ارسال پیامک به دانش آموزان و معلمان آن هم در فصل تعطیلی از آن ها برای حضور هماهنگ در برنامه استقبال از رئیس جمهور دعوت کرده و پرچم به دست در مراسم حضور یافتند.

 

هیئت های ورزشی نیز در برنامه ای از پیش هماهنگ شده با لباس های یک دست و پرچم و پلاکارد در ورزشگاه حاضر شده و حضور آن ها بیش از هر گروه دیگری در برنامه دیدار مشهود بود.

 

همچنین با تعطیلی 24 ساعته پایانه مسافربری همدان، صدها دستگاه اتوبوس و مینی بوس راهی شهرها و روستاهای استان شد تا مردم را به مرکز استان انتقال دهد، اما در نهایت و با وجود تلاش های فراوان، نتیجه مورد نظر حاصل نشد و در واقع حامیان و طرفداران حسن روحانی با افراط در تبلیغات و دعوت از مردم برای حضور در برنامه عملا به ضرر دولت کار کردند.

دو سه سال پیش نیز نصب بنرهای متعدد خوش آمد گویی به معاون اول رئیس جمهور پیشین موجب اعتراض مردم شد، اما به جای عبرت گرفتن، امسال همین قصه دوباره تکرار شد!

این زیاده روی در استقبال از رئیس جمهور در حالی صورت گرفته که کشور در شرایط اقتصادی چندان مناسبی به سر نمی برد و رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های جاری ادارات تأکید بسیار داشته اند.

ایشان خود نیز در سفر به کرمانشاه از نصب تصاویر متعدد گلایه کرده و این کار را به دور از شأن نظام اسلامی  و ضد تبلیغ دانسته اند.

مقام معظم رهبری در این باره گفته اند:" من یک گلایه‌ی کوچکی هم دارم؛ آن گلایه این است که من وقتی توی خیابانهای کرمانشاه رفتم، دیدم به شکل غیر متعارفی عکسهای بزرگی از چهره‌ی این حقیر در مسیر نصب شده - به افراط به اسراف - حتّی به نظرم در راه پاوه که م یرفتیم، من دیدم در بعضی جاها توی جاده هم عکس نصب کرده‌اند؛ چرا؟

این همه عکس! این کار چند تا اشکال دارد: یکی اینکه اینها هزینه‌بر است، خرج دارد - من اطلاع دارم، میدانم - و کاری است کاملاً غیر لازم، با هزینه‌ سنگین؛ خب، این توجیهی ندارد. ثانیاً این نحوه‌ی کار کردن و عکس زدن و تبلیغهای اینجوری، مناسب وضع ما و شأن نظام جمهوری اسلامی و شأن طلبگی ما نیست؛ اینجور کارها مال دیگران است. کار ما بایستی با بساطت و سادگی پیش برود. اینجور کارهای رنگ و لعاب‌دار، متناسب با وضع ما نیست؛ و البته از لحاظ فنی هم کسی نگاه کند، اینها ضد تبلیغ هم هست. حالا اگر کسی هم میخواهد واقعاً یک محبتی بکند، اینها کارهائی است که خیلی تأثیر ندارد؛ تأثیرات عکس هم دارد".

تبلیغات زود هنگام حامیان روحانی در همدان، ضد تبلیغ بزرگی بود که موجب تخریب چهره رئیس جمهور در اذهان عمومی و کمرنگ شدن اعتماد به کارگزاران دولت در استان شد.

حکایت این دغل دوستان، قصه "دوستی خاله خرسه" است که با ندانم کاری به ضرر دولت و مردم کار کرده و حال که پس از دوسال، مسئولان ارشد کشوری به همدان آمدند تا گرهی از کارها بگشایند؛ مشکلی به مشکلات موجود افزوده شد و بازار نزاع های حزبی و جناحی، هنوز داغ داغ است.

سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان موجب تسریع روند برخی طرح های عمرانی شده و نشان داد که اگر مسئولان بخواهند و دلسوزانه قدم بردارند می توانند یک طرح چند ساله را در عرض چند روز سر و سامان دهند، اما متاسفانه افراط برخی گروه های سیاسی به اسم استقبال از دولت نگذاشت تا کام مردم از افتتاح این طرح ها به یمن حضور دولت یازدهم شیرین شود.

پایان سخن اینکه یک سه شنبه کاملا بنفش در همدان به پایان رسید، اما همه این تلاش ها و هیاهوهای تبلیغاتی در نهایت موجب بلندتر شدن دیوار بی اعتمادی مردم نسبت به دولت شده و اثر منفی بر جای گذاشت.

بی تردید مسئولان مربوطه باید توضیح دهند که چرا به جای گسترش روحیه وفاق و همدلی و جلوگیری از اسراف و تبذیر از جیب مردم! که بی تردید خواسته خود رئیس جمهور نبود؛ "کاسه داغ تر از آش" شده و از این کلاه به دنبال کدام پشم بودند؟

یادداشت سمیه مظاهری

 

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما