وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394 ساعت 11:45   |   کد مطلب: 16271
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:
گفتمان کتابخوانی در محافل عمومی رونق گیرد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بر ایجاد گفتمان کتابخوانی در محافل عمومی به ویژه در خانواده‌ها تاکید کرد.

به گزارش نافع، عاطفه زارعی با تأکید بر ساخت کتابخانه‌های روستایی اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی از احداث کتابخانه در مناطق محروم و روستاها استقبال می‌کند و در این میان روستاهایی که تمایل بیشتری به ایجاد کتابخانه در روستای خود داشته باشند در اولویت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه کتابخانه‌ها زودبازده نیست افزود: با سرمایه‌گذاری در زمینه کتاب در آینده می‌توان اثرات مفیدی را در ساختار فکری جامعه ایجاد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه اضافه کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای روند فکری در جامعه می‌تواند عامل تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه باشد.

وی به جانمایی درست کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌های اداره کتابخانه در جانمایی کتابخانه‌های عمومی نسبت جمعیتی و فاصله‌های مکانی است که باید این تناسب به خوبی رعایت شود.

زارعی تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی در کنار کارهای عمرانی کتابخانه‌های عمومی، بحث فرهنگی را در حوزه تربیت کتابخوان در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب، تشکیل کانون‌های مطالعاتی، برگزاری جلسات نقد کتاب و سلسله نشست‌های "کتاب‌خوان" از برنامه‌های مهم و اثربخش فرهنگی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خواستار ایجاد گفتمان کتابخوانی بین محافل عمومی به ویژه در خانواده‌ها شد و گفت: کتاب و کتابخوانی باید یکی از عمده موضوعاتی باشد که به گفتمان در خانواده‌ها و محافل عمومی تبدیل شود.

وی با تأکید بر ارتقای ارزش فرهنگ کتابخوانی در محافل عمومی بیان کرد: با ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها و محافل عمومی می‌توان فرهنگ کودکان و نوجوانان را ارتقا داد.

زارعی خواستار تبدیل کتابخوانی به یک دغدغه اصلی در خانواده‌ها و مردم شد و اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی باعث افزایش حساسیت عملی مردم به کتاب و مطالعه شد.

وی خانواده را تأثیرگذارترین رکن جامعه دانست و گفت: مردم باید با مطالعه منابع اطلاعاتی گوناگون خود را از دانش عمومی غنی کنند و برنامه‌ریزی‌های زندگی خود را بر این اساس انجام دهند.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: مطالعات دانشگاهی برای داشتن آگاهی روز جامعه کافی نیست و باید مطالعات عمومی را در کنار مطالعات دانشگاهی جای داد.

وی داشتن اطلاعات عمومی را لازمه سواد کاربردی زندگی دانست و اضافه کرد: بسیاری از مسائل جامعه با مطالعه قابل حل است چرا که کتاب‌هایی که در حوزه‌های مختلف نوشته می‌شود حاصل تحقیق و بررسی متخصصان امر در حوزه‌های مختلف بوده است.

زارعی از مسئولان امر فرهنگ خواست با همکاری در ارتقای فرهنگ مطالعه در سطح جامعه زندگی بهتر، آینده شغلی بهتر و روابط مستحکم‌تری را در زندگی رقم بزنند.

وی با تأکید بر معرفی کتاب خوب در جامعه اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی در راستای معرفی کتاب و مولف خوب صورت بگیرد تا مردم در انتخاب کتاب سردرگم نشوند.

پایان پیام/م.د

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما