وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394 ساعت 18:04   |   کد مطلب: 16221
تاکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:
پل پیامبر اعظم(ص) از نظر فنی بی‌نقص است
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان گفت: ضروری است در رینگ دوم ایمن سازی معابر شهر ی صورت پذیرد.

به گزارش نافع، کامران گردان اضافه کرد: با عنایت به زیر بار ترافیک رفتن تقاطع های غیر همسطح در رینگ دوم و در پی آن بالارفتن سرعت تردد در وسایط نقلیه شاهد بروز سوانح و تصادفات در این رینگ از شهر هستیم.

وی در خصوص پل زیرگذر پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: این پل از نظر فنی و ترافیکی نقصی ندارد و با توجه به اینکه با هدف روان سازی تردد خودرو‌های شهری و کاهش ترافیک‌های در رینگ دوم ساخته شده اما شاهدیم که رانندگان فراتر از سرعت مطمئنه در این مسیر رانندگی می‌کنند  که باید در راستای رفع این موضوع با نصب علایم افقی و عمودی و سامانه های هوشمند کنترلی از جمله دوربین های ثبت تخلف مدیریت شوند.

گردان، همچنین از همکاری دستگاههای خدمات رسان با مدیریت شهری در اجرای تقاطع های غیر همسطح پیامبر اعظم(ص) و شهید قهاری تقدیر کرد و گفت: لازم است فعالیت سازمانهای خدمات رسان و زیرمجموعه شهرداری که عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته اند اطلاع رسانی شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا با تاکید بر اجرایی شدن طرح تفصیلی شهر اظهار کرد: برخی از نقاط شهر نیاز به اصلاح های هندسی و ترافیکی دارند که باید هر چه سریعتر انجام شوند و نقاط حادثه ضمن شناسایی برطرف شوند.

گردان در خصوص نحوه اجرای برون سپاری خدمات سازمان تاکسی رانی نیز اظهار کرد: خدمات اصلی این سازمان مانند نظارت مستقیم بر فعالیت ‌تاکسیرانان شهری و تعیین نرخ خدمات باید توسط خود سازمان مدیریت شود.

وی ضمن استقبال از درخواست انجمن ایمنی و بهداشت استان همدان جهت همکاری با شورا و شهرداری اظهار کرد:مدیریت شهری از آموزشهای ایمنی و شهروندی استقبال می کند و آمادگی همکاری در حد توان برای برگزاری همایش مشترک روز ایمنی را با انجمن ایمنی استان دارد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه طرح تفصیلی را سند بالادستی اجرای طرح های شهری دانست و گفت:رسالت تمامی مدیران اجرای طرح تفصیلی است و ضروری است در کنار تکرار ساخت پروژه های بزرگ و زیربنایی، به طرح های کوچک و موثر نیز توجه شود.

محمد تبریزی نظارت ایمنی در نظام اداری و مدیریت جدید در کشور ما هنوز نو پا بوده و باید کارفرمایان بخش های دولتی و خصوصی موارد ایمنی را جزو کارهای خود تلقی کنند.

وی با بیان اینکه باید از همکاری مناسب سازمان‌های مردم نهاد در ارایه آموزش‌های ایمنی در هر حوزه‌ای استفاده شود،افزود: با این اقدم امنیت شهری و سلامت محقق می‌شود و شورا و شهرداری از پیشنهادات و نظرات سازمانهای تخصصی مردم نهاد در امر ایمنی و بهداشت استقبال می کند.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری همدان هم با اعلام اینکه رفع نقاط حادثه خیز شهر در دستور کار معاونت قرار گرفته است، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در رینگ دوم شهر با عنایت به سرعت وسایل نقلیه و نیز عبور وسائط سنگین جهت جلوگیری از عبور عرضی عابرین از معابر نصب 25 کیلومتر نرده کشی در چند نقطه از شهر و ایمن سازی آستانه دوربرگردانها لازم  است.

عباس صوفی برآورد اعتبار مورد نیاز برای نرده کشی در معابر را 150 میلیارد ريال اعلام کرد و افزود:اجرای این طرح کاهش 70 تا 80 درصد تصادفات را به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان نیز به توضیح طرح برون سپاری سازمان پرداخت وگفت: روزانه 50 تا 60 نفر به سازمان مراجعه دارند که پاسخگویی به این تعداد در روز زمان مفید مدیریت تاکسیرانی را برای نظارت و مدیریت کلان این خدمات کاهش داده است.

مهرداد خورشیدو‌ند افزود: در برون‌سپاری خدمات تاکسیرانی، بخش مدیریتی و نظارتی برون‌سپاری نمی‌شود بلکه خدماتی که نیاز به مدیریت سازمان نداشته را برون‌سپاری می شود تا تاکسیرانان با سرعت بیشتری خدمات دریافت کنند.

وی گفت: با بخش خصوصی رایزنی کردیم تا افزون بر خدماتی که توسط وزارت کشور برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ارایه می‌شود. برای نوسازی 900 دستگاه خودروی پیکان تاکسی شهر اجرایی شود.

در این جلسه اعضای انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار استان هم حضور داشتند که رئیس این انجمن درباره فعالیت‌های آن در حوزه ایمنی با توضیح این که چه خدماتی را انجام می دهند گفت: کارگاه‌های کوچک در شهر‌ها به ایمنی نیرو‌هایشان بیشتر اهمیت می‌دهند اما هرچه تعداد نیرو‌ها افزایش می‌یابد این موضوع کم مورد توجه است.

مهدی رستمی نیا با بیان این که همدان شهری امن از هر نظر است، افزود: لازم است این امنیت در حوزه کاری شهری با سهل‌انگاری‌‌ها کاهش یابد . 

وی همچنین از شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان خواست تا با همکاری در برگزاری همایشی مشترکی در روز 7 مهرماه که روز ایمنی است، کمک کنند تا موضوع ایمنی در شهر بیشتر تبیین شود.

پایان پیا/م.د

دیدگاه شما