به گزارش نافع، "سرهنگ حسين طلائي" يکي از رايج ترين علل تصادفات در معابر درون شهري را عدم رعايت فاصله طولي دانست و افزود: در چنين تصادفاتي رانندگان ، مقصر تصادفات را خودرو جلويي مي دانند و معترض هستند که وي به يکباره ترمز نموده است اما مقصر خودرو اي مي باشد که به خودرو جلو به دليل عدم رعايت فاصله طولي برخورد کرده است.
اين مقام انتظامي افزود : بر اساس ماده 173 آيين نامه راهنمايي و رانندگي ، رانندگان وسايل نقليه اي که در پشت سر وسيله نقليه ديگر حرکت مي کنند ، موظفند فاصله مناسبي را براي جلوگيري از تصادف حفظ کنند . رعايت اين ميزان فاصله ، موجب مي گردد تا رانندگان پشت سر در صورت بروز خطر نظير اعمال ترمزهاي شديد يا وقوع تصادف توسط خودروهاي جلويي ، سبقت خطر آفرين توسط خودروهاي ديگر و .... فرصت تصميم گيري و دفع خطرهاي احتمالي را داشته باشند .
وي افزود: ارتقاي فرهنگ رانندگي ميتواند نقش اثرگذار و تعيينکنندهاي در ميزان و شدت حوادث رانندگي داشته باشد که همت عمومي مردم براي دستيابي به اين مهم لازم است.
طبق مواد آيين نامه راهنمايي و رانندگي به ازاي هر 15 کيلومتر سرعت فاصله خودرو با خودروي جلويي مي بايست حداقل 6 متر يا يک طول خودرو باشد و روش بهتر تعيين فاصله مناسب با خودرو هاي جلويي روش 2 ثانيه است که در اين روش با تعيين يک شاخص در مسير مي بايست فاصله زماني عبور خودروي جلويي تا خودروي پشت سر از شاخص تعيين شده 2 ثانيه و يا بيشتر باشد ، لازم به ذکر است که اين فواصل در شرايط جوي متفاوت است و در شرايط بارندگي فواصل فوق به 2 برابر ، در شرايط برفي به 3 برابر و در شرايط يخبندان به 6 برابر افزايش خواهد يافت.
سرهنگ طلايي در پايان از همه رانندگان عزيز خواست با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از جمله رعايت فاصله طولي مناسب با خودروي جلويي در پيشگيري از بروز تصادفات کوشا باشند.
پایان پیام/م.د
دیدگاه شما