وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 14:49   |   کد مطلب: 15946
چهل و دو هزار نفر از دانشگاه آزاد همدان فارغ التحصیل شده‌اند
رئیس دانشگاه آزاد همدان از تحصیل بیش از 14 هزار دانشجو و فارغ التحصیلی 42 هزار نفر از این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش نافع، سعید جامه بزرگی در جمع اصحاب رسانه همدان به مناسبت بیست و هشتمین سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد گفت: وجود 234 عضو هیئت علمی، 19 رشته دکترا و 164 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از دیگر افتخارات این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بیش از 473 مقاله ISI از طرف پژوهشگران این دانشگاه ارائه شده، اظهار کرد: بیش از 580 مقاله علمی پژوهشی و ISC وجود دارد.

جامه بزرگی با بیان اینکه هم اکنون 186 طرح تحقیقاتی در دست اجرا است، گفت: 36 طرح برون دانشگاهی و 276 طرح درون دانشگاهی نیز خاتمه یافته است.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 675 مترمربع فضای پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: در کتابخانه این دانشگاه نیز بالغ بر 113 هزار جلد کتاب وجود دارد.

جامه‌بزرگی افزود:  تاکنون 28 همایش ملی و بین‌المللی در دانشگاه انجام شده و 58 کتاب نیز در این دانشگاه تألیف شده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان با بیان اینکه به دنبال دایر کردن رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه هستیم، افزود: با توجه به متقاضیان بی‌شمار این رشته‌ها به دنبال تأمین نیاز رشتههای علوم تجربی در دانشگاه هستیم.

جامه بزرگی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آیلتس و برگزاری آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد همدان اعلام کرد: در گذشته خلأ این مرکز احساس شده و متقاضیان به خارج از کشور می‌رفتند.

وی اضافه کرد: اکنون مرکز آیلتس راه‌اندازی شده و تاکنون دو دوره آزمون با پوشش استان‌های مرکزی، لرستان، کرمانشاه و همدان برگزار شده است.

جامه بزرگی با اشاره به طرح تولید نانو پودر مس نیکل از پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: این مواد برای نخستین‌بار نیاز منابع متالورژی را رفع می‌کند.

انتهای پیام/م.ت

 

دیدگاه شما