وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 1 مرداد 1394 ساعت 09:51   |   کد مطلب: 15372
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان از توزیع 510 مورد سبد غذایی بین کودکان فاقد رشد تحت پوشش این نهاد در شهرستان خبر داد.

به گزارش نافع، سعید حسینی» در گفتو گو با خبرنگار رودآور، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 510 مورد سبدغذایی به ارزش  306 میلیون ریال در بین کودکان فاقد رشد تحت پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب پذیر به منظور جلوگیری از سوء تغذیه و رفع آثار این بیماری توزیع شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آثار سوء تغذیه به ویژه در دوران کودکی می تواند تا پایان عمر یک فرد او را دچار رنج و عذاب کند و حتی رخ می دهد که با صرف هزینه های سنگین هم درآینده بیماری به وجود آمده ناشی از سوء تغذیه قابل درمان نباشد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان افزود: با ارزیابی منحنی رشد این کودکان، افرادی که روند رشد آن ها مطلوب و مناسب شود، از چرخه حمایتی کمیته امداد در قالب این طرح خارج می شودند.

سعیدی تصریح کرد: و اما در مقابل افرادی که روند رشد آن ها دچار اختلال شود، در چرخه حمایتی کمیته امداد در قالب طرح جلوگیری از سوء تغذیه کودکان قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کمیته امداد در حال انجام است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین میزان سرانه واریزی برای هر کودک مشمول این طرح را 600 هزار ریال برای هرماه اعلام و اظهار کرد: این مبالغ بر روی کارت‌های خرید ارائه شده به خانواده‌های مشمول طرح توسط کمیته امداد شارژ می‌شود و افراد بر این اساس موظف می‌شوند، ‌مبالغ مربوطه را تنها برای تهیه مواد پروتئینی و تغذیه‌ای کودکان هزینه کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما