وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 24 خرداد 1394 ساعت 00:40   |   کد مطلب: 14801
نجات زمین در گرو صحیح مصرف کردن انسان ها
محیط زیست کبودراهنگ به صورت شبانه روزی از 30 گونه جانوری وحشی موجود در کبودراهنگ حفاظت می کند.

به گزارش نافع، روح اله زال پور در گفت وگو با خبرنگار افتخاری کورنگ، اظهار کرد: با توجه به وجود بیش از 30 گونه جانوری در شهرستان کبودراهنگ، به منظور جلوگیری از شکار، اذیت و آزار حیوانات شکارچیان محیط زیست کبودراهنگ به صورت شبانه روزی از حیوانات وحشی و پرندگان موجود حفاظت می کنند.

وی افزود: شاخص ترین حیوانات موجود در شهرستان کبودراهنگ، گرگ، روباه، خرگوش، سنجاب زمینی، گورکن قوچ و میش می باشد همچنین پرندگان نادری همچون پرستوی دریایی، مرغ دریایی، کاکایی، اگرت کوچک و بزرگ، انواع مرغابی ها،چنگر، حواصیل، آبچیلک و چوپا که بیشتر در تالاب شیرین سود مشاهده می شوند وجود دارند.

رئیس محیط زیست کبودراهنگ درادامه به درست دفن کردن زباله های خانگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ یک از دهیاری های شهرستان جهت اخذ مجوز دفن زباله به این اداره مراجعه ننموده اند چرا که سال گذشته دوره لازم حفظت محیط زیست را گذرانده اند.

زال پرور تفکیک زباله ها جهت بازیافت یک عمل بسیار خوب و مطلوب عنوان کرد و افزود: اگر شهرداری های سه شهر کبودراهنگ، شیرین سو و گل تپه زباله دانهایی در سطح شهر به صورت تفکیکی جهت بازیافت قرار دهند بسیاری از مشکلات زیست محیطی حل خواهد شد.

رئیس محیط زیست کبودراهنگ با اشاره به شعار سال، 7 میلیارد رویا، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنیم افزود: نجات زمین در گرو درست مصرف کردن و رعایت بسیاری از مسایل زیست محیطی می باشد از جمله استفاده از وسایل الکترونیکی برای انجام کارهای راه دور، جایگزینی لامپهای کم مصرف به جای معمولی، بازیافت دستگاههای قدیمی، حداقل هفته ای یک روز گیاه خوار شدن، استفاده از قمقمه های مخصوص آب به جای بطری های پلاستیکی و بسیاری از مسایل دیگر که لازم است برای حفظ محیط زیست خود رعایت شود.

وی در خصوص شاخصترین برنامه ها و فعالیت های خود در هفته محیط زیست افزود: دیدار با امام جمعه و فرماندار کبودراهنگ، بازدید از واحد های صنعتی شهرستان و تشویق واحدهایی که استاندارد های زیست محیطی را رعایت نموده اند، بازدید از مراکز معاینه فنی سبک و سنگین، بازدید مشترک با دامپزشکی کبودراهنگ به صورت ماهانه از تالاب شیرین سو جهت بررسی و کنترل آنفولانزای پرندگان مهاجر، گشت و کنترل محیط طبیعی، درج شعار های زیست محیطی در مکاتبات اداری و نصب بنرهای تبلیغاتی و از همه مهمتر برگزاری مراسم پاکسازی محیط زیست که صبح روز پنج شنبه ورودی شهر کبودراهنگ با حضور فرماندار و مسئولین ادارت شهرستان انجام شد.

زال پور ابراز کرد: همه فعالیت های فوق به صورت هفتگی و ماهانه انجام می شود اما در هفته محیط زیست به شدت وحدت بیشتری دارد.

مجتبی بهرامی

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما