وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 15:09   |   کد مطلب: 14753
فرزند گل تپه اقتصاد مقاومتی را معنا کرد؛
اشتغالزایی برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان کبودراهنگ
	اشتغالزایی برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان کبودراهنگ
اشتغالزایی برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان کبودراهنگ نیازمند توجه و مساعدت مسئولین استانی و شهرستانی است.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، علیمراد رستمی کیا یک جوان کارآفرین است که در بخش گل تپه شهرستان کبودراهنگ متولد شده است وی پس از سالها فعالیت در بخش ساختمانی در شهر تهران، اکنون به زادگاه خود توجه نموده و اکنون در حال راه اندازی بیش از7 پروژه در بخش ساختمانی، کشاورزی، گردشگری در سطح استان همدان به ویژه شهرستان کمتر برخوردار کبودراهنگ است  که برخی از این پروژه ها آغاز گردیده و برخی دیگر در مرحله اخذ مجوزات قانونی قرار دارد.

توجه ویژه حاج علی مراد رستمی کیا مجری پروژه بزرگ هایپر در استفاده از نیروهای بومی مناطق محروم به ویژه شهرستان کبودراهنگ بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر می باشد.

اشتغالزایی بیش از 2هزار نفر در استان همدان نیازمند توجه و مساعدت مسئولین استانی و شهرستانی است 

حاج علیمراد رستمی کیا در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: استان همدان بویژه شهرستان کبودراهنگ پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری دارد، غار علیصدر و سفال لالجین بارزترین جاذبه های گردشگردی استان همدان محسوب می شود که با سنجیدن و درنظر گرفتن همه جوانب باید اقدام به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کرد. 

این کارآفرین کبودراهنگی، با اشاره به اینکه در استان همدان بیش از 7 پروژه در حال انجام دارد که اقدامات اولیه برای هرکدام صورت گرفته است، ابراز داشت که اشتغالزایی برای بیش از 2 هزار نفر از مناطق کمتر برخوردار شهرستان کبودراهنگ در پروژه های مختلف این شرکت می تواند از مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها، همچنین عدم بروز برخی مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی که ناشی از بیکاری است جلوگیری نماید.

حاج علیمراد رستمی کیا  که خود بومی منطقه کبودراهنگ و استان همدان محسوب می شود، درباره هدف و انگیزه خود از حضور در همدان و کبودراهنگ عنوان کرد: کبودراهنگ  شهرستانی است که به دلایل مختلف جزو مناطق کمتر برخوردار استان و حتی کشور محسوب می شود و بحران آب در دشت کبودراهنگ موجب بروز مشکلات عدیده ای در این شهرستان شده است؛ از آنجایی که شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری است بنابراین با کمبود آب، جوانان این منطقه برای کار به سایر شهرها مهاجرت می کنند. به همین جهت اینجانب که همواره مرهون الطاف و محبت های مردم بومی این منطقه هستم، با درخواست های مکرر اهالی و ساکنان بخش های این شهرستان و دعوت مسئولان استان، به منظور اشتغالزایی مناسب و مطلوب جهت جلوگیری از مهاجرت جوانان از روستاها به کلان شهر ها که خود مشکلات بسیاری را برای هم خانواده ها و هم افراد بومی به وجود می آورد، با اولویت بکارگیری جوانان و افراد بومی این منطقه، اقدام به پیشنهاد و پیگیری طرح های کار آفرینی نموده ام. لازم به ذکر است که بر اساس فرمهای واصله به دفتر ما در شهر همدان تا کنون  در بخش شیرین سو و گل تپه، بیش از ۲ هزار ۸۰۰ نفر جوان جویای کار وجود دارد.

وی در خصوص چگونگی جذب نیروهای خود افزود: علاوه بر فراخوان عمومی در شهر همدان بویژه در بخش گل تپه و شیرین سو، فرم های مخصوص استخدامی دفتر فنی و مهندسی ایده سازه کیا با هماهنگی بخشداری های شهرستان کبودراهنگ، در تمامی روستاهای شهرستان کبودراهنگ توزیع شد. جوانان جویای کار با یک گزینش مهارتی از آینده ای نزدیک شروع به کار خواهند کرد.

 وی که مجری چندین پروژه در زمینه های مختلف که مجتمع تفریحی و توریستی هایپر واقع در باغ ملل شهر همدان، ازجمله آنها می باشد با تاکید بر ایجاد اشتغال و حساسیت این موضوع در کشور و بخصوص استان همدان، افزود: این پروژه ها در صورت همراهی مسئولین محترم استان، باعث ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر و شکوفا شدن اقتصاد استان همدان خواهد شد. 

ایشان در ادامه از احداث گلخانه در روستای هدف گردشگری اکنلو از روستا های بخش شیرین سو نیز خبرداد و در این رابطه به خبر نگار ما گفت: بیش از 20 هزار متر زمین برای ایجاد گلخانه در این روستا تملک و اقدامات اولیه صورت گرفته است؛ اما متاسفانه روند طولانی اداری باعث کند شدن روند اجرایی این پروژه گردیده است.

حاج علیمراد رستمی کیا افزود: بسیاری از جوانان و اهالی روستای اکنلو در پروژه هایی عمرانی موجود در دفتر فنی مهندسی تحت مدیریت وی در شهر تهران مشغول به کار می باشند و هدف اصلی از احداث گلخانه 20 هزار متری نیز ایجاد اشتغال برای مردم در این روستا بوده است.

ایشان در مورد اقدامات خود در بخش گردشگری استان اشاره کرد: تفاهم نامه اولیه سرمایه گذاری با هدف توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه و تحقق سیاست های کلان کشور، منعقد نموده  است و در عین حال پیشنهاد هایی را برای ایجاد مجموعه های تجاری، تفریحی، پذیرایی و رفاهی در نقاط جذاب گردشگری استان مطرح کرده است و در حال رایزنی و پیگیری به منظور جلب مصاعدت مسئولین ذی ربط می باشد. 

وی در مورد پروژه دیگر خود در بخش گل تپه افزود: مطالعات و مقدمات اجرایی یک کارخانه صنایع تبدیلی  در زمینه سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی نیز در بخش گل تپه انجام شده و هم اکنون در مرحله اخذ مجوزات قانونی قرار دارد.  

ایشان در امور خیریه نیز فعال هستند و هم اکنون 3 پروژه در بخش امور خیریه در روستا های بخش گل تپه  در دست اقدام دارند. احداث یک مدرسه در روستای محروم دارقشلاق با هماهنگی نوسازی مدارس استان و آموزش پرورش گل تپه، مسجد مجموعه فرهنگی مذهبی امیرالمومنین در روستای قهورد علیا و مجموعه ورزشی و سالن فوتسال در همان روستا از جمله پروژه های خیریه در حال احداث است توسط حا ج آقای رستمی کیا هستند.

رستمی کیا در مورد  امور خیریه با تآکید به این که کارآفرینی و اشتغالزایی در شرایط امروز کشور بالاترین نیکوکاری هاست به خبر نگار ما گفت: متاسفانه بر اساس یک تصور قدیمی بسیاری از مردم کار خیر و امور خیریه را با صدقه دادن مساوی می دانند اما در شرایطی که الان به سر می بریم در درجه اول توانمندسازی افراد و خودکفایی آنها با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و در درجه دوم ارائه تسهیلات به صورت قرض الحسنه از اهمیت بالایی برخوردار است و کمک های بلاعوض در اولویت بعدی جای دارد.

وی در مورد رابطه کار آفرینی  و رشد و توسعه اقتصادی افزود: با توجه به اینکه دین ما کامل ترین دین آسمانی است بنابراین باید نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم و با ساماندهی تعدادی از گزاره های اقتصادی خیریه از جمله وقف، انفاق، هبه، خمس زکات و... که بعضی واجب و برخی دیگر مستحب هستند، در پرتو عملیاتی کردن همه این فرامین، شاهد رشد، شکوفایی، بالندگی جامعه و به دنبال آن کاهش آثار زیان بار فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی دینی فقر و نداری باشیم. جالب است بدانید، در روایات به مقوله کسب و کار و به دست آوردن روزی حلال بسیار اهمیت داده شده و در برخی روایات کسب روزی حلال 9 جزء از اجزاء 10گانه عبادت را به خود اختصاص داده و این یک سند بسیار طلایی و تاریخی است و از عموم افراد خیر و متمکن خاضعانه می خواهم که علاوه بر فعالیت های خیریه ای که دارند قسمتی از آنها را نیز به اشتغالزایی و کار آفرینی اختصاص دهند.

چه درخواستی از مسئولان دارید؟

نباید فراموش کنیم که همه در قبال بهبود فضای اقتصادی جامعه و عمران و آبادانی کشور مسؤول هستیم اما مسؤولان به علت اینکه به طور رسمی بار مسئولیت را به دوش می کشند، باید از هیچ اقدامی در راستای گسترش فرهنگ کار و کار آفرینی که به عقیده بنده یکی از بالاترین خیرات است، کوتاهی نکنند که بحمدالله عملکرد مسئولین استان در این زمینه ستودنی است. این اقدام بایسته و شایسته طبیعتاً می تواند، بهبود فضای کسب و کار را برای مردم به ارمغان آورند و زمینه ساز تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در مقوله جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی باشند.

مجتبی بهرامی

انتهای پیام/ب

دیدگاه شما