وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 18 فروردين 1394 ساعت 22:44   |   کد مطلب: 13787
فرماندار همدان گفت: مرحله اول سیستم اتوماتیک تفکیک زباله در همدان آماده راه اندازی است و همزمان با روز زمین پاک در اردیبهشت ماه امسال راه اندازی می شود.

به گزارش نافع، علی تعالی روز سه شنبه در بازدید از مرکز پسماند زباله شهرداری همدان افزود: برای اجرای مرحله اول این طرح 110 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که زمینه اشتغالزایی برای 45 نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: مطالعات اجرایی مرحله دوم این طرح نیز به پایان رسیده که با بهره برداری از مرحله اول و در صورت تامین اعتبار 100 میلیارد ریالی، عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

وی اظهار کرد: این سیستم اتوماتیک قابلیت تفکیک مواد قابل بازیافت از سایر زباله ها را دارد و بخشی از زباله های جدا سازی شده برای سوخت در شرکت های تولید سیمان مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار همدان گفت: هر خط اتوماتیک تفکیک پسماند زباله در یک نوبت توانایی پردازش 250 تن زباله را دارد و از زباله های دفن شده نیز بحث استحصال گاز در دستور کار است که گاز استحصال شده مورد استفاده قرار می گیرد.

تعالی با بیان اینکه در سایت زباله شهر همدان روزانه 500 تن زباله جمع آوری می شود افزود: حدود 200 تا 300 تن زباله مربوط به شهر همدان است و بقیه از سایر روستاها و شهرهای شهرستان به این مرکز منتقل می شود.

وی اظهار کرد: سایت زباله در 230 هکتار و در کیلومتر 15 جاده همدان - تهران قرار دارد که از سال 61 در این مکان دفن زباله به شکل سنتی انجام می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی سیستم دفن پسماند ساماندهی این سایت نیز انجام می شود و زباله در این سایت در یک قسمت 6 هکتاری متمرکز می شود که آلودگی زیست محیطی را به حداقل می رساند.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما