وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 10:10   |   کد مطلب: 14549
اشتغالزایی مهمترین رسالت مدیران است/الزام دستگاه ها بر تهیه کالاهای موردنیاز خود از تولیدات شهرستانی
فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی با توجه به افزایش بیکاری در کشور، اشتغالزایی مهمترین رسالت مدیران است، گفت: تمامی دستگاه های ادارای کالاهای موردنیاز خود را از تولیدات شهرستانی تهیه کنند.

به گزارش نافع، مهرداد موسوی» صبح امروز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تویسرکان، مبحث اشتغال و ایجاد اآن را از مهمترین مباحث مهم کشور دانست و گفت: بی تردید در شرایط کنونی مهمترین خدمتی که مسئولان و مدیران می توانند انجام دهند ایجاد اشتغال و کارآفرینی، به ویژه ایجاد اشتغال پایدار است.

وی اشتغالزایی را مهمترین رسالت بعد از تأمین امنیت و سلامت از سوی خدمتگزاران نظام عنوان کرد و با بیان اینکه درصد بیکاری در کشور بالا است اظهار کرد: دلایلی بسیار ز از جمله افزایش سریع جمعیت در یک برهه از زمان و نامتناسب بودن رشد صنعت و ایجاد کارخانه ها با این روند رو به رشد جمعیتی، سبب افزایش بیکاری در کشور شد.

وی تحمیل هشت سال جنگ به ملت ایران و تحریم های همه جانبه از سوی استکبار به بهانه های ساختگی برای جلوگیری از پیشرفت ایران را برخی دیگر از عوامل ایجاد بیکاری در کشور برشمرد و افزود: با این وجود مردم ایران، مردم روزهای سخت هستند و همیشه راهی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، نیروی جوان و ظرفیت های بسیار سرمایه گذاری کشور می تواند با بهره مندی از اصول اقتصاد مقاومتی، اقتصادی رو به رشد داشته باشند.

فرماندار تویسرکان ابراز کرد: همان گونه که ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی با روحیه جهادی دفاع مقدسی را انجام دادند، امروز نیز با استفاده از اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن در عرصه های مختلف اقتصادی تحریم ها را تبدیل به فرصت کنند.

موسوی با اشاره به اینکه استان همدان در سال گذشته با ایجاد 10 هزار و 85 شغل بعد از استان مرکزی رتبه دوم در حوزه اشتغالزایی در کشور را از آن خود کرد، گفت: از این تعداد شغل ایجاده شده  میزان سهم شهرستان تویسرکان 950 شغل است.

وی عنوان کرد: همچنین یک هزار و 167 کارگاه جدید تولیدی در استان همدان ایجاد شد که از این تعداد یک هزار و هشت کارگاه پنج نفر با زیر پنج نفر اشتغالزایی داشته اند و 159 کارگاه بالای پنج نفر اشتغالزایی کرده اند.
الزام دستگاه ها بر تهیه کالاهای موردنیاز خود از تولیدات شهرستانی

فرماندار تویسرکان از تمام مدیران و مسئولان دستگاه های اداری خواست تا کالاهای موردنیاز خود را از تولیدات شهرستانی تهیه کنند.

موسوی تصریح کرد: مسئولان باید با توجه به بازار شکننده تویسرکان به ویژه بعد از سرمازدگی اخیر باغات و نگرانی مردم از افزایش بیکاری، خرید و تهیه کالاهای شهرستان را در اولویت امور خود قرار دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما