وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 ساعت 08:22   |   کد مطلب: 14359
شهیدمحمودشهبازی به عنوان شهید شاخص هفته جوان در همدان معرفی می شود
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان؛ از معرفی شهید محمود شهبازی به عنوان شهید شاخص در هفته جوان خبر داد.

به گزارش نافع، اسداله ربانی مهر، در ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: در هفته جوان برنامه های متنوعی توسط امور جوانان در دست اقدام است به طوریکه در سطح شهر 55 برنامه و 23 مورد جشن برگزار خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: امسال برنامه‌های هفته جوان با شعار «جوان‌باوری و جوان‌یاوری» و محوریت معرفی شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع)، توجه جامعه، مردم و مسئولان به جوانان، ایجاد شادابی و نشاط در جوانان و تکریم جوانان برتر استان برگزار خواهد شد.
اسداله ربانی مهر یادآور شد: در این هفته جوانان با شخصیت حضرت علی اکبر(ع) آشنا خواهند شد همچنین در این هفته شهید "محمود شهبازی" به عنوان شهید جوان معرفی خواهد شد که این شهید 24 ساله بود که در عملیات فتح خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی اظهار کرد: سازمان‌ها در خصوص فعالیت در حوزه جوانان در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سایر بخش‌ها همواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اجرای سه طرح پژوهشی در سال گذشته گفت: این طرح‌ها در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد، اوقات فراغت و ازدواج اجرا شد.
معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان استان همدان افزود: دو جلسه نیز در خصوص فضای مجازی با حضور اساتید دانشگاه و پلیس فتا به منظور ارتقای سطح آگاهی و شناخت از فضای مجازی برگزار شد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی امروزه هم فرصت است و هم تهدید، گفت: فضای مجازی دارای ویژگی‌هایی چون فرازمانی و فرامکانی بودن و دستیابی آسان است.
ربانی‌مهر استفاده‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند در کشور را بیش از 8 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: به دلیل جذابیت و تنوع فضا‌های مجازی هر روز شاهد افزایش آمار کاربران اینگونه فضا‌ها هستیم.
وی با اشاره به استفاده درست از فضا‌ی مجازی تصریح کرد: در کشور‌های توسعه‌یافته کاربران از فضا‌ی مجازی برای کارآفرینی، افزایش اطلاعات و تجارب مالی استفاده می‌کنند که این تفکر باید در کاربران داخلی نیز شکل بگیرد.
معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه بیشترین جامعه کاربران فضا‌ی مجازی، ایرانیان و به وی‍ژه جوانان هستند، گفت: طبق آمار وزارت ورزش و جوانان 89 درصد کاربران ایرانی، 19 تا 35 سال هستند که 77 درصد از رایانه شخصی، 26 درصد از تلفن همراه و 16 درصد نیز از طریق کافی‌نت‌ها و سایر موارد با فضا‌ی مجازی در ارتباط هستند.
ربانی‌مهر افزود: 36 میلیون نفر نیز از نرم‌افزار وایبر استفاده می‌کنند که هدف این نرم‌افزار استفاده جاسوسی از اطلاعات کاربران است.
وی ادامه داد: تاکنون 14 کشور استفاده از وایبر را توسط کاربران ممنوع کردند که آخرین کشور در این اقدام کشور مصر بوده است.
ربانی‌مهر افزود: ایران، آمریکا و تایلند به ترتیب بیشترین تعداد کاربران را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.
وی راهکار‌ استفاده درست از فضا‌ی مجازی را فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و سوق دادن جوانان به کسب و کار دانست.
ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: همچنین سیاست‌گذاری، آسیب‌شناسی و بستر‌سازی اشتغال جوانان در کاهش استفاده نادرست از فضا‌های مجازی موثر خواهد بود.
وی بیان داشت: انجام کار‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها، توجه به اوقات فراغت جوانان و تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان فضای مجازی از سوی موسسه نور‌الرضا و اداره کل ورزش و جوانان استان از جمله انتظارات این سازمان از سایر سازمان‌های مرتبط است.
معاون فرهنگی اداره ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه اصلی‌ترین راهکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد ارائه می‌شود تصریح کرد: در سمن‎هایی که امسال کار خود را آغاز کرده‌اند، بحث فضای مجازی مورد توجه بوده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما