وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 12 دى 1393 ساعت 15:21   |   کد مطلب: 11962
وجود مشکلات اقتصادی سد راه ازدواج جوانان همدانی
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: وجود مشکلات اقتصادی سد راه ازدواج جوانان شده اما در برخی موارد با وجود تمکن مالی برخی جوانان به علت مشکلات فرهنگی تن به ازدواج نمی دهند .

به گزارش نافع، اسدالله ربانی مهردر مجمع خیرین ازدواج همدان اظهار کرد:مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی را در حل مشکلات ازدواج جوانان بسیار موثر خواند و ادامه داد: تنها نباید یک دستگاه را موظف به ترقیب جوانان در امر ازدواج بدانیم بلکه هر دستگاهی در حد توان خود باید در این زمینه تلاش کند.

وی افزود:در حال حاضر چهار هزار و 580 نفر از کارمندان وضعیت تاهل و تجرد خود را اعلام کرده اند بنابراین احتمال اینکه آمار کارمندان مجرد بالاتر از آمار اعلام شده باشد، بسیار زیاد است.

ربانی مهر افزود: این مجمع برای اولین بار در همدان در حال برگزاری است که پنج نفر عضو اصلی این مجمع خواهند بود همچنین دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل این مجمع انتخاب می شوند که در این راستا با برگزاری مجمع خیرین ازدواج امیدواریم تمامی موانع ازدواج را از سر راه جوانان برداریم.

ربانی مهر به وجود مشکلات فرهنگی در امر ازدواج اشاره کرد و گفت: وجود مشکلات اقتصادی سد راه ازدواج جوانان شده اما در برخی موارد با وجود تمکن مالی برخی جوانان به علت مشکلات فرهنگی تن به ازدواج نمی دهند که در این راستا باید علت عدم تمایل ازدواج جوانان در اقشار مختلف بررسی و رفع موانع شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز در این مجمع اظهار کرد: در حال حاضر 11 هزار و 350 نفر دختر در آستانه ازدواج تحت پوشش کمیته امداد بوده که چشم انتظار کمک خیرین برای تهیه جهیزیه و در نهایت تشکیل زندگی هستند.

"علیرضا ابراهیمی" تصریح کرد: سه هزار و 570 نفر از دختران در گروه سنی 20 تا 25 سال  قرار داشته که شرایط ازدواج را ندارند.

وی ادامه داد: دو هزار و 620 نفر نیز 25 تا 30 سال بوده و مابقی نیز بالای 30 سال هستند که در آستانه ازدواج قرار دارند، اما به علت مشکلات اقتصادی قادر به ازدواج نیستند.

ابراهیمی تصریح کرد: طی دو ماه گذشته برای یک هزار و 200 نفر از دختران در آستانه ازدواج تحت پوشش کمیته امداد پرونده تشکیل شده که همچنان چشم انتظار کمکهای خیرین هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما