وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 7 دى 1393 ساعت 13:21   |   کد مطلب: 11854
نهم دی نقطه اوج بصیرت ملت ایران بود / زنان مومن ایران دوشادوش مردان به صحنه امدند
نهم دی نقطه اوج بصیرت ملت ایران بود زیرا در این روز زنان مؤمن ایران اسلامی همچون گذشته با بصیرت و آگاهی و تأسی از حضرت زینب(س) در حماسه عظیم 9 دی دوشادوش مردان به صحنه آمدند و بر عظمت و شکوه این حماسه افزودند.

نظر جنابعالی در رابطه با خلق حماسه 9 دی و حضور مردم چیست؟

نهم دی نقطه اوج بصیرت ملت ایران بود که به رغم مردود شدن خواص، ملت بصیر راه را پیدا کرده و با اینکه فتنه 88 بسیار سنگین و عمیق بود با این حضور عظیم به این فتنه پایان دادند. با توجه به اینکه خواص در این برهه به سه گروه تقسیم شده بود بخشی از آنها با فتنه گران همراه شده بودند و بخش قابل توجهی از روی نداشتن بصیرت در مقابل فتنه گران مهر سکوت بر لب زده اوضاع را رصد می کردند تا مواضعشان را بر حسب شرایط موجود تطبیق کنند. اندکی نیز عمارگونه به میدان آمده و به دفاع از ارزش ها و ولایت پرداختند.

 

چه عواملی سبب خروش ملت ایران در 9 دی شد؟

حماسه تاریخی 9 دی برخاسته از عوامل مختلفی چون بصیرت، دشمن شناسی، وقت شناسی و حضور مجاهدانه ملت بصیر ایران در برهه ی حساس و تعیین کننده بود که باعث شد این روز تاریخ ساز به عنوان نقطه عطفی در معادلات انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور ثبت شود.

 

نقش زنان در تحقق حماسه 9 دی چه بود؟

زنان مؤمن و عفیف ایران اسلامی همچون گذشته با بصیرت و آگاهی و تأسی از حضرت زینب(س) بعد از حادثه عاشورا به عنوان پیام رسان کربلا در حماسه عظیم 9 دی دوشادوش مردان به صحنه آمدند و بر عظمت و شکوه این حماسه افزودند.

 

وظیفه ما پس از حماسه 9 دی چیست؟

با توجه به فرمایشات امام خامنه ای(مد ظله) در حرم مطهر رضوی که فرمودند: پس از  9 دی در فتنه سال 88 اکثریت مردم قبول شدند و بعضی از خواص مردود. اما از طرفی باید مراقب بود که فتنه ها به پایان نرسیده و با فتنه های جدیدی مواجه هستیم و از طرفی هم مواظب باشیم که پس از حماسه 9 دی وظایف به گردن ماست که باید به آنها عمل کنیم.

 

برنامه های بسیج جامعه زنان در جهت بزرگداشت حماسه 9 دی چیست؟

با توجه به اینکه حماسه عظیم 9 دی برخواسته از بصیرت و وقت شناسی و ولایت مداری ملت ایران است جامعه زنان در شهر ها و روستا های سطح استان با برگزاری نشست های بصیرت افزایی ان شاءالله بتواند گام مؤثری در جهت اگاهی و افزایش بصیرت زنان جامعه بردارد.

منبع:شبنم ها

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما