وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 15 آذر 1393 ساعت 11:22   |   کد مطلب: 11420
عضو هیئت رییسه کانون کارآفرینان کشور در گفتگو با نافع:
سازمان کارآفرینی به دنبال موازی‌کاری نیست
سازمان کارآفرینی به دنبال موازی‌کاری نیست
عضو هیئت رییسه کانون کارآفرینان کشور گفت: عمده هدف کانون کارآفرینان کشور حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد چه به شکل دولتی و خصوصی است تا ضمن دوری از موازی‌کاری در یک چشم انداز صحیح حرکت کند.

به گزارش نافع، مجید ایزدی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سازمان کارآفرینی به دنبال موازی‌کاری نیست، افزود: موازی‌کاری مشکل بزرگ کشور ما بوده که در حوزه‌های فرهنگی، نظامی، کشاورزی و سایر حوزه ها شاهد آن هستیم به طوری که به این اقدامات عادت کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه کانون کارآفرینان کشور در حقیقت چتری برای سازمان‌های مردم‌نهاد است، اظهار داشت: سازمان کانون کارفرمایی نهادی است که در دولت یازدهم ایجاد شده و این نهاد با سایر نهادهای کارآفرینی تنها تشابه اسمی دارد و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

ایزدی که در سه سال متوالی به عنوان کارآفرین نمونه کشوری انتخاب شده است در ادامه با اشاره به مقوله کارآفرینی در کشور ابراز داشت: مقوله کارآفرینی از سال 1920 در دنیا مورد توجه قرار گرفته اما متأسفانه در کشور ما دیر به این موضوع توجه شده است.

وی به نقش دولت در حوزه کارآفرینی اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش در این حوزه و رسیدن به یک نقطه مطلوب برای رفع مشکل اشتغال باید حرکت کرد.

مجید ایزدی ادامه داد: البته دولت باید تنها نقش نظارتی داشته باشد،زیرا که نمی‌تواند یک کشاورز، صنعتگر، خدمات‌دهنده و یک تاجر باشد، بلکه باید کار را به کاردان که همان بخش خصوصی است بسپارد و تنها به نظارت بپردازد.

 

صندوق حمایت از سرمایه‌گذاران خطرپذیر است

رئیس کانون کارآفرینان استان مرکزی، کانون کارآفرینان را اثرگذارترین بخش اقتصادی در دولت برشمرد و یادآور شد: غفلت از اصل 44 در قانون اساسی و عدم توجه به منویات مقام معظم رهبری در سود دهی بخش خصوصی نتیجه منفی در حوزه فعالیت های کانون کارآفرینی را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: بازار پول و سرمایه در کشور باید بر اساس میزان عرضه و تقاضا مشخص شود تا بتوانیم با محاسبه سود آن به هدف افزایش سرمایه در کشور برسیم.

ایزدی طرح تاسیس صندوق حمایت در سرمایه گذاری کشور را پلی میان اتاق بازرگانی و کانون کارآفرینی عنوان و خاطرنشان کرد: حمایت از بخش کشاورزی، صنعتی و کارآفرینان خلاق روز دنیا با رویکرد ریسک پذیری از اهداف این صندوق است که باید در کشور تأسیس شود.

این مسئول اضافه کرد: صندوق حمایت از سرمایه‌گذاران خطرپذیر است و تعامل بین ایده ها و سرمایه‌های در سکون می‌تواند ضریب ریسک در این صندوق را افزایش دهد اما بهترین مکان برای فراهم کردن عوامل تولیدی و افزایش ثروت است.

گفتگو از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما