وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 9 آبان 1393 ساعت 14:17   |   کد مطلب: 10513
استاندار از همکاری برای انتقال خط تولید مگا خبر داد
کارخانه ماشین‌آلات معدنی در همدان ساخته می شود
کارخانه ماشین‌آلات معدنی در همدان ساخته می شود
هيأت اقتصادي استان همدان در چهارمين روز از سفر خود به روسيه از 2 شركت بزرگ اين كشور بازديد كرده و نشست‌هايي را با مديران عامل شركت‌ها برگزار كردند.

به گزارش نافع، هيأت اقتصادی استان همدان صبح ديروز از كارخانه مگا، توليدكننده قطعات سنگين و ماشين‌آلات از جمله واگن، ژنراتور و ماشين‌آلات معدني بازديد كردند.
در اين بازديد مديرعامل مگا با ابراز خرسندي از حضور هيأت استان همدان درباره تاريخچه اين كارخانه گفت: كارخانه مگا در زمان جنگ جهاني دوم با توليد 35 هزار تانك و توپ نقش مهمي در موفقيت داشته است.
مدير فروش كارخانه نيز در توضيحاتي قدمت كارخانه را 80 سال بيان كرد و كليدي‌ترين توليد دستگاه‌هاي توليد صنايع معدن و ذوب‌آهن در شرايط امروزي خواند.
به گفته وي، تمامي كارخانه‌ها و معادن روسيه و كشورهاي مشترك‌المنافع از محصولات اين كارخانه استفاده مي‌كنند.
وي با بيان اينكه حامي كارخانه مگا يك بانك بزرگ دولتي است، افزود: جغرافياي صادرات وسيع و در كشورهاي آسيايي، شرق آسيا، آفريقا و اروپا گسترده است.
به گفته مدير فروش مگا، طيف محصولات كارخانه، طيف وسيعي از حفاري ذغال و سنگ تا ساير منابع معدني است كه بخش عمده فعاليت‌ها آماده‌‌سازي دستگا‌ه‌ها پيش از ورود به بهره‌برداري، برش قطعات، جمع‌آوري و مونتاژ قطعات است.
وي خاطرنشان كرد: كارگاه‌هاي صنعتي اين كارخانه شامل 2 بخش تراشكاري فلزات سنگين و سخت و همچنين دستگاه‌هايي است كه براي تراشكاري دستگاه‌هاي كوچك به كار مي‌رود.
در ادامه استاندار همدان با اشاره به تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران و روسيه فرصت پيش آمده را براي همكاري بيشتر مغتنم دانست.
محمدناصر نيكبخت هم از ظرفيت معادن ايران و همدان براي بهره‌مندي از تكنولوژي‌ و دستگا‌ه‌هاي شركت مگا سخن گفت و پيشنهاداتي را ارائه داد.
وي در پيشنهات نخست مطالعه انتقال خط توليد و تكنولوژي به ايران به مركزيت همدان را مطرح كرد و گفت: به دليل داشتن معادن بزرگ، ايران و همدان براي در اختيار گذاشتن تمامي امكانات براي انتقال خط توليد به استان همدان يا اعطاي نمايندگي به استان براي توليد ماشين‌آلات معدن آمادگي وجود دارد.
وي در پيشنهاد دوم مديران كارخانجات روسيه را براي شركت در همايش سرمايه‌گذاري استان در 28 و 29 آبان‌ماه به همدان دعوت كرد.
به گفته استاندار همدان، ظرفيت حضور سفير همداني در روسيه و حضور سفير روسيه در همدان شرايطي را فراهم كرده تا اين همكاري شكل بگيرد.
 بازديد از شركت اورال ماش
هيأت اقتصادي استان در بعدازظهر ديروز از شركت اورال ماش بازديد كردند.
مديرعامل اين شركت ضمن خوشامدگويي، تاريخچه‌اي از شركت و توانمندي‌هاي آن را بيان كرد و گفت: شركت اورال ماش علاوه بر توليد مس و روي در بخش‌هاي ديگر سرمايه‌گذاري توسط بانك در حوزه حمل‌ونقل نيز فعاليت دارد.
استاندار همدان نيز در اين بازديد به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي استان اشاره و اظهار كرد: استان همدان در حوزه فعاليت‌هاي اقتصادي از امكانات زيربنايي كافي برخوردار است و از نظر قطعه‌سازي و صنايع ديگر در كشور توانايي خوبي دارد.

منبع:همدان پیام

دیدگاه شما