وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 ساعت 07:19   |   کد مطلب: 13789
ساخت کارخانه پتروشیمی هگمتانه با هدف تولید پودر و گرانول PVC گرید پزشکی از سال 83 در همدان کلید خورد و عملیات اجرایی آن در سال 85 آغاز شد.

به گزارش نافع،  این شرکت با مشارکت ۵۷ درصدی بخش خصوصی، ۳۳ درصدی شرکت ملی پتروشیمی ایران و ۱۰ درصدی یک شرکت ایتالیایی در حال ساخت بوده و تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در طول سال‌های گذشته هر یک از مسئولان وعده‌های متعددی برای زمان اتمام این پروژه داده‌اند. به عنوان مثال استاندار همدان زمان افتتاح این پروژه را دی ماه 92 و فرماندار وقت همدان در این سال وعده افتتاح پروژه را پایان سال داده بود.

همچنین محمدناصر نیک بخت در تیر سال گذشته در جمع خبرنگاران و در دیدار با معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اعلام کرده بود که پتروشیمی هگمتانه با دستور وزیر نفت و انجام تعهدات شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در ابتدای پاییز به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک بخت همچنین در اردیبهشت سال 93 در جمع اعضاء شورای شهر همدان وعده افتتاح واحد پتروشیمی هگمتانه را تا سه ماه دیگر داده بود اما تاکنون این پروژه به سرانجام نرسیده است.

پتروشیمی هگمتانه طبق پیش‌بینی‌های مسئولان این پروژه، قرار بود برای ۲۰۰ نفر بطور مستقیم و 2000 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کند. این درحالیست که در روز 15 فروردین سال جاری بیش از ۸۰ نفر از کارگران پتروشیمی هگمتانه در همدان در مقابل اداره تعاون، کار و امور به سبب عدم پرداخت حقوق و تعطیلی واحد پتروشیمی تجمع کردند‌ به طوری‌که می توان گفت پتروشیمی هگمتانه پیش از افتتاح تعطیل شده و تعدیل نیرو داشته است!

برهمین اساس گفتگویی با معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان ترتیب دادیم تا از چند و چون مشکلات این پروژه مطلع شویم.

"خسرو سامری" معاون برنامه‌ریزی استاندار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، با اشاره به مشکلات پتروشیمی هگمتانه، گفت: مشکلات کارگران این مجتمع با تنظیم قرارداد جدید به زودی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از مشکل پتروشیمی هگمتانه مربوط به آورده سهامداران بخش خصوصی و پتروشیمی است که به زودی رفع خواهد شد.

سامری با اظهار بی‌اطلاعی از زمان دقیق افتتاح پروژه پتروشمی هگمتانه، اظهار کرد: امسال تا قبل از پایان سال مشکلات این پروژه رفع و پیگیری برای مباحث تکمیلی آغاز خواهد شد بنابراین پیش‌بینی می‌شود مشکلات پتروشیمی هگمتانه تا پایان سال 94 حل و فصل شود.

 معاون برنامه‌ریزی استاندار در حالی از زمان دقیق افتتاح پروژه هگمتانه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند که در حاشیه شورای اداری سال گذشته در مصاحبه با خبرنگار ایسنا از افتتاح پروژه در 22 بهمن سال 93 خبر داده بود.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز چند روز پیش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که این پروژه خرداد امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان استان در خصوص زمان افتتاح این پروژه ذهن‌ها را به سمت سرنوشت نامعلوم پروژه راه‌آهن همدان معطوف می‌کند که مردم همدان سال‌هاست در انتظار شنیدن صدای سوت قطار هستند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما