وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 00:27   |   کد مطلب: 10423
آب رودخانه گنجنامه و عباس آباد نیز پتانسیل آلودگی را دارند
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت:رودخانه گنجنامه و عباس آباد نیز پتانسیل آلودگی را دارند که 95 درصد واحدهای آلاینده را شناسایی و با آنها برخورد شده است .

به گزارش نافعف سید عادل عربی افزود: بررسی وضعیت آلودگی آب همدان از برنامه های محوری کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان شده و مصوباتی در زمینه بررسی وضعیت آلودگی آب های سطحی، زیر زمینی و آب شهری و منازل به تایید اعضا رسیده است.

وی اضافه کرد: طبق نظر این کارگروه شرکت پخش فراورده های نفتی موظف شد گزارشی در زمینه وضعیت آب زیر زمینی اطراف جایگاه عرضه سوخت ارائه دهد همچنین وضعیت آبیاری سبزیجات با فاضلاب و احداث تاسیسات فاضلاب شهرستان رزن مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های اخیر، استان همدان در بحث کمیت و کیفیت آب دچار مخاطراتی زیست محیطی شده است به گونه ای که برخی از گونه ها به علت کمبود آب تلف شده یا مهاجرت کردند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: اداره محیط زیست برای رفع این مشکل اقدام به مرمت و لایروبی قنوات و چشمه ها، آبرسانی سیار به مناطق حفاظت شده و انتقال آب از منابع ثابت به ارتفاعات کرده است.

عربی درباره کیفیت آب آشامیدنی همدان نیز اظهار کرد: سد اکباتان تامین کننده آب آشامیدنی شهر همدان است و آب مصرفی سالم و بهداشتی است.

وی تاکید کرد: رودخانه گنجنامه و عباس آباد نیز پتانسیل آلودگی را دارند که اداره حفاظت محیط زیست با همکاری شهرداری و شرکت آب و فاضلاب 95 درصد واحدهای آلاینده را شناسایی و با آنها برخورد کرد.

وی تصریح کرد: مصرف بیش از حد کود و سموم در بخش کشاورزی نیز در آلودگی خاک و آب تاثیر داشته است که باید برای این موضوع نیز راهکاری ارائه شود.

دیدگاه شما