وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 29 مهر 1393 ساعت 15:42   |   کد مطلب: 10313
مشکل اصلی خانواده‎ها دور شدن از خانواده آسمانیِ حضرت زهرا(سلام الله علیها) است
معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه ملایر مشکل اصلی خانواده‎ها را دور شدن از خانواده آسمانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و گفت: ملاک موفقیت خانواده در اسلام شباهت به آن خانواده آسمانی است و هر چه به آنها نزدیک‎تر شویم خانواده خوشبخت‎تری خواهیم داشت.

به گزارش نافع، حجت الاسلام مهدی عباسی همزمان با روز خانواده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ملایری ها، اظهار کرد: ۲۵ ذی الحجه مقارن با نزول سوره هل اتی می‌باشد، سوره ای که در شان و مقام یک خانواده آسمانی است که همه وجود خود را صرف اسلام و هدایت بشر کردند.

وی به ماجرای نزول سوره انسان و آیه هشت و نه این سوره اشاره کرد و افزود: خانواده حضرت زهرا(سلام الله علیها) با رضایت کامل افطار سه روز روزه گرفتن خود را به مسکین، یتیم و اسیر با وجود میل داشتن به غذا بخشیدند و هیچ پاداش و سپاسی نخواستند.

معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه ملایر گفت: الگوی ما باید آن خانواده آسمانی باشد و اگر ما کاری کنیم که به حضرت زهرا (سلام الله علیها) و خانواده آسمانی اش نزدیک شویم معنویت در خانواده ما بیشتر می شود و خانواده موفق تری داریم.

وی بر طبق حدیث پیامبر(صلوات الله علیه و آله) مبنی بر “بنیانی نزد خدا محبوب تر از خانواده نیست” خانواده را ارزشمندترین و قوی ترین نهاد دانست و بیان کرد: خداوند نمی گوید قوی ترین بنا، بنایی است که با آهن و فولاد و بتن ساخته شده بلکه خداوند محبوبترین و عزیزترین بنا را خانواده دانسته است.

عباسی به آیه ۲۱سوره روم اشاره و تصریح کرد: همانگونه که خداوند در این آیه می فرماید، ملاک اصلی خانواده را آرامش بیان کرده است و برکت خانواده از این آرامش می باشد حتی اگر آن خانوده دین دار نباشند ولی دارای برکت هستند.

وی گفت: اهمیت دیگر بنیان خانواده را می توان در حدیث امام صادق(علیه السلام) یافت که می فرمایند: “همانا خداوند عزوجل خانه ای که در آن عروسی برگزار می شود بسیار دوست دارد و  بغض می کند به خانه که در آن طلاق است” و اینکه خدا بسیار خانواده ای که در آن آرامش است را دوست دارد.

معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه ملایر قدرت اسلام و ایران را در خانواده دانست و عنوان کرد: برخلاف غرب در ایران اسلامی بنیان اصلی و قدرت جامعه خانواده می باشد.

وی صریح کرد: جستجو رازهای موفقیت در الگوهای غربی از نقاط ضعف است، الگویی که در آن شوهر درآمد زیاد داشته باشد، مادر شاغل باشد و بچه‎ها به مهدکودک بروند و بازی کنند، ولی الگوی خانواده‎های ما باید حضرت زهرا (سلام الله علیها) و خانواده آسمانی اش باشد.

عباسی  به نقش اساسی مادر در خانواده اشاره کرد و افزود: هنگامی که مادر در خانه باشد امنیت، آرامش، محبت و ایمان به خانواده می دهد و وقتی که مادر را از خانواده می گیریم و مادر در خارج خانه شاغل می شود خانواده را غربی کرده ایم.

وی گفت: مادران همیشه سرآمد خانواده‎ها بوده اند، از مادر وهب در ظهر عاشورا که وقتی سر پسرش را جلوی او می گذارند، او سر را پس می دهد، گرفته تا مادران شهدا در جنگ تحمیلی که خودشان فرزندانشان را برای رفتن به جنگ بدرقه می کردند و در پشت جبهه‎ها خدمت می کرند.

معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه ملایر مشکل اصلی خانواده‎ها را دور شدن از خانواده آسمانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و تاکید کرد: ملاک موفقیت خانواده در اسلام شباهت به آن خانواده آسمانی است و هر چه به آنها نزدیک‎تر شویم خانواده خوشبخت‎تری خواهیم داشت.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما