وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 ساعت 11:01   |   کد مطلب: 14454
باهمت مدیریت حوزه علمیه فدک صورت گرفت:
همایش افزایش جمعیت در تحکیم بنیان خانواده
 حوزه علمیه فدک, همایش,همایش افزایش جمعیت در تحکیم بنیان خانواده
همایش افزایش جمعیت در تحکیم بنیان خانواده با همت مدیریت حوزه علمیه خواهران فدک وبا حضور همسران طلبه در سالن جلسات حوزه برگزار شد.

به گزارش نافع، آیت الله قائینی در همایش «نقش افزایش جمعیت در تحکیم خانواده »که در حوزه خواهران فدک برگزار شد اظهار داشت:اصل ازدواج در اسلام آنقدر مهم است که پیامبر اکرم (ص)فرموده اند:در دین هیچ بنایی مهمتر و مستحکمتر از خانواده بنا گذاشته نشده است.چون سعادت دنیا و آخرت انسان در خانواده تضمین می شود.

وی افزود :در شرق و غرب مردم تشویق می شوند که ازدواج نکنند تا بیشتر از تنعمات دنیا بهره مند شوند ،آمار خودکشی،خانواده گریزی در غرب بسیار بالاست.ازطرف دیگر خود را با زندگی مسالمت آمیز با حیوانات ارضاء میکنند و حقوق ویژه ای برای حیوانات قایل هستند.

وی ابراز کرد:خداوند فطرت انسان را بگونه ای خلق کرده که اگر طبق آن پیش برود بالاترین ضریب سود دهی در امور مادی و معنوی را دارد .

عمده مشکلات جوامع قرن 21 مشکلات روانی و استرس و اضطراب است.درازدواج و تشکیل خانواده همه چیز هست از جمله ،امنیت ،آرامش ،همکاری ،پیشرفت ،لطف،محبت،دوستی،فضل ،کمال،وهر نوع خیری.

وی در ادامه افزود:پیامبر اکرم(ص) می فرماید:کسیکه ازدواج کند ثواب نمازش 70 برابر کسی است که ازدواج نکرده است،یعنی عملش 70 برابر ارزش پیدا می کند نه اینکه رابطه عمل و ثواب یک رابطه قرار دادی باشد.همچنین پیامبر اکرم(ص)می فرماید:کسی که بچه دارد ریحان و بوی بهشتی در خانه اوست .بوسیدن بچه و محبت به او موجب ثواب و ارتقا درجه است.

وی با بیان اینکه ازدواج موجب تکمیل دین است اظهار کرد:ثمره ازدواج ادامه و بقا نسل است و در احادیث توصیه شده که زنی بگیرید که «ولود» باشد یعنی بچه زیاد بیاورد.

استاددرس خارج حوزه علمیه همدان در پایان اثرات فرزند زیاد داشتن را اینچنین برشمرد:

1-ترازوی معنوی انسان را سنگین می کند چون حتی بعد از مرگ نیز خیرات فرزند صالح به انسان میرسد.

2-انگیزه برای فعالیت و تولید بیشتر

3- تقویت فکرجمعی

4-ازدیاد قدرت اقتصادی

5-ازدیاد قدرت نظامی

شایان ذکر است که در پایان این مراسم مدیریت حوزه با اهداء هدایایی از  زوجهای شرکت کننده در این همایش قدردانی کرد.

 

دیدگاه شما