وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 13 تير 1394 ساعت 13:09   |   کد مطلب: 15103
تشکل های دانشجویی و مردمی برگزار کننده همایش"مرگ بر آمریکا" در واکنش به سخنان اخیر استاندار همدان در همایش حماسه حضور نامه ای را برای وی ارسال کردند.

به گزارش نافع، در متن این نامه سرگشاده آمده است:

 
" بسمه تعالی

محضر جناب آقای محمد ناصر نیکبخت استاندار محترم استان همدان

  سلام علیکم

        ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی ؛ به پیرو فرمایشات جنابعالی در " همایش حماسه ی حضور " موارد ذیل جهت استحضار شما و عموم مردم شریف استان عرض می گردد .

به حق تاکید داشته اید بر اینکه " بیانات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) بیانیه حمایتی ، همدلی و همزبانی و نشانه وحدت است " و اینکه باید در رعایت بیانات مقام معظم رهبری کوشا باشیم و همچنین به حق بر اینکه کدام فرد منصفی رزمنده خود را در جبهه ها تخریب می کند تاکید نموده اید سوال ما اینجاست که مشخص کنید دقیقا چه کسی رزمنده خود را در جبهه تخریب کرده است . آیا کسانی که در اوج مذاکرات اعلام می کنند خزانه تهی است و یا می گویند حل مشکلات اقتصادی حتی آب خوردن مردم منوط به مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا است که نتیجه منطقی آن عاجز نشان دادن ملت مقاوم و سلحشور ایران است ؛ پشت تیم مذاکره کننده را خالی می کنند یا کسانی که با حمایت از تیم مذاکره کننده آمادگی خود را برای استقامت مقابل زیاده خواهی ها نشان می دهند ؟

        جناب آقای نیکبخت در این کشور قاطبه ملت هم در حمایت ازتیم هسته ای و هم در تاکید بر خطوط قرمز نظام که ضامن شکل دهی به یک توافق خوب است پشتیبان مواضع رهبر معظم انقلابند .   نکته ای که اینجا وجود دارد این است که جریان سیاسی مایل به غرب به دنبال توافق به هر قیمتی است اما ملت ابران توافق خوب را می خواهد توافقی که ضمن رفع تحریم ها و حفظ صنعت هسته ای   عزت و منافع ملی در آن لحاظ گردد .

       در این چهارچوب و برای تقویت موضع مذاکره کنندگان کشورمان ؛ تشکل های دانشجویی و مردمی همدان در طول خرداد ماه چندین مورد درخواست تجمع تحت عناوین مختلف به فرمانداری همدان ارسال نموده اند که متاسفانه همه ی آنها با پاسخ منفی فرمانداری مواجه شد ؛ سوال ما این است که چگونه مواضع سرسختانه ی کنگره ی آمریکا و مصوبات آن نه تنها از جانب دولت اوباما کارشکنی تلقی نمی شود ، بلکه برگ برنده و اهرم فشار تیم آمریکایی برای فشار بر ایران تلقی می شود؛ اما از سوی ما چنین نگاهی وجود ندارد؟

       در هر صورت این مجموعه ی دانشجویی و مردمی به دنبال انجام وظیفه ی خود در حمایت از منافع ملی بوده و هست و برگزاری همایش باشکوه "مرگ بر آمریکا" اقدامی در این خصوص بوده است. اما متاسفانه برخورد استانداری با این همایش شایسته و مدبرانه نبوده است . در حالی که استانداری میتواند اینگونه همایش ها را به عنوان اهرم فشار مردمی در دستان تیم مذاکره کننده قرار دهد ؛ متاسفانه به انحاء مختلف در صدد ضربه زدن به این سرمایه ی اجتماعی است .

       جناب آقای نیکبخت ، سوای از مواضع ژورنالیستی روزنامه های نزدیک استانداری در القای مخالفت این برنامه با دولت تدبیر در این نیست که چنین سرمایه ی با ارزشی را بیهوده در مقابل دولت قرار دهیم  ؛   ما به عنوان  سامان دهندگان به این همایش ، کمترین قصدی در مقابله با دولت نداشته بلکه خود را حامی دولت و تیم مذاکره کننده در این شرایط حساس میدانیم ؛ و شرط هم دلی و هم زبانی را در هم افزایی ظرفیت های مردمی در رسیدن به منافع ملی می دانیم .

        ما فکر میکنیم با وجود حضور شما در تاجیکستان اگر نمایندگان شما در همایش حضور می یافتند به قطع و یقین پیام خیلی بهتری به رصد کنندگان ارسال می شد . هر چند هم اکنون نیز ناظران، ایستادگی و قدرت و هوشمندی مردم دارالمومنین را ستودند . به یقین دوقطبی سازی های دروغین در صفوف ملت و تفسیر هایی با نگاه جناحی و حزبی به رفتار ملت ناقض منافع ملی خصوصا در این شرایط حساس خواهد بود . رفتار مردم در همایش "مرگ بر آمریکا" و سایر اقدامات مشابه در سراسر کشور از جمله تشییع باشکوه شهدای غواص پیامی جز ایستادگی هوشمندانه مقابل زیاده خواهی های آمریکا ندارد ؛ سعی در تفسیر غلط این جریان مردمی صرفا ما را از مردم دور خواهد کرد . "  

 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

تشکل های دانشجویی و مردمی برگزار کننده همایش"مرگ بر آمریکا"  

دیدگاه شما