وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 10:30   |   کد مطلب: 15662
نقش رسانه ملی در تحکیم خانواده‌ها/ دولت باید مشکل اشتغال زندگی جوانان را حل کند/ لزوم گسترش ازدواج‌های آسان در جامعه
این وکیل دادگستری در ادامه گفت: رسانه‌های گروهی به ویژه رسانه ملی، شبکه های مجازی و روزنامه ها بایستی از طریق برنامه های علمی با حضور متخصصین باین موضوع را آسیب شناسی کنند.

به گزارش نافع، پیمان حاج محمود عطار، وکیل دادگستری و کارشناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی راه دانا اظهار داشت: ازدواج سفید و آثار مخرب این روش غلط ازدواج در میان قشر جوان جامعه و احتمال زاده شدن فرزندهای نامشروع در جامعه جلوگیری کنیم، بایستی هم زمان چندین کار از سوی متولیان امر ازدواج در جامعه صورت بگیرد.

وی افزود: یکی از نکاتی که باید در نظر داشت این است که فقه پویای شیعه باید درباره یک سری از مسائل فقهی مانند عده، حجاب،‌ مهریه، تعدد زوجات و مسائلی از این دست،‌ یک دگرگونی با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و مکان انجام بدهد.

این وکیل دادگستری در ادامه گفت: موضوع دوم در این مسئله این است که رسانه‌های گروهی به ویژه رسانه ملی، شبکه های مجازی و روزنامه ها بایستی از طریق برنامه های علمی با حضور متخصصین باین موضوع را آسیب شناسی کنند.

حاج محمود عطار با انتقاد از عملکرد صدا و سیما خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات این است که باید رسانه ملی با تولید و پخش فیلم های آموزنده، ‌سریال های خانوادگی و ... به تحکیم روابط زناشویی بیشتر پرداخته و اهمیت خانواده را بیشتر جلوه بدهد.

 

وی در ادامه گفت: غالب فیلم‌هایی که در صدا و سیما و سینما ساخته و پخش می شوند مردهایی است با زن دوم، یا ارتباطات پنهانی یک مرد را با سایر زن‌ها نشان می‌دهد که برای خانم های جامعه نگرانی و دغدغه ایجاد می کند؛ چرا که تهیه کنندگان این فیلم ها به دنبال سود بیشتر خود هستند که از طریق جذب خانم‌ها به این فیلم‌ها سود بیشتری برای خود رقم می‌زنند.

 

این وکیل دادگستری افزود: با به جای رونق این فیلم‌ها باید فیلم هایی ساخته شود که به کاهش توقعات زناشویی و کاهش تجمل‌گرایی ها بپردازد.

حاج محمود عطار با انتقاد از بسیاری از آگهی های تبلیغاتی که در صدا و سیما پخش می شود گفت: این آگهی ها بیشتر از اینکه جنبه تبلیغ کالا را داشته باشند جنبه رواج تجمل گرایی داشته و جوانان را با معضلات زیادی رو به رو می کنند.

وی همچنین اذعان داشت: از طرف دیگر دولت بایستی مشکلات اقتصادی مردم را اعم از اشتغال، هزینه‌های زندگی و ... حل کرده تا شرایط ازدواج راحت و آسان برای مردم فراهم شود و دیگر جوانان به سمت ازدواج های غلط مانند ازدواج سفید کشیده نشوند.

 

این وکیل دادگستری افزود: مردم ما مردم خوب و پاکی هستند و در صورت وجود راه کارهای نیک و پسندیده و شرعی، به سراغ راه های غلط و غیر شرعی در امر ازدواج نخواهند.

حاج محمود عطار با اشاره به اینکه ازدواج سفید یک موضوع زیر پوستی است و همین موضوع خطرات و آسیب‌های مربوط به آن را بیشتر می‌کند اظهار داشت: یک سری معضلات در جهان وجود دارد که بالاخره خواه یا ناخواه روی کشور ما هم تأثر می‌گذارد.

 

وی در خصوص نقش مؤثر رسانه‌ها در طرح صحیح معضل ازدواج سفید یادآور شد: شاید اگر خیلی مسائل از طریق رسانه‌ها به شکل درست بیان شود تأثیر بسیار مثبت و سازنده‌تری داشته باشد تا اینکه از افرادی که واجد صلاحیت نیستند این مسائل پیگیری شود.

 

این وکیل دادگستری معضل اصلی برای گرایش جوانان به سمت ازدواج سفید سبک زندگی است که در حال حاضر به خاطر خارج شدن از مسیر اصلی و درست خود به سمت غربی کشیده شده است و همین موضوع مشکلات زیادی را برای ازدواج جوانان به وجود آورده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما