وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 20:23   |   کد مطلب: 9968
همزمان با جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان انجام می شود:
حضور 350 میهمان از سراسر کشور در همدان
حضور 350 میهمان خارجی در همدان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور حدود 350 میهمان خارجی و داخلی در همدان، همزمان با جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش نافع، فاضل عبادی در نشست خبری با بیان اینکه این موضوع موجب رونق صنعت گردشگری در استان می شود، گفت: 39 گروه داخلی و خارجی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند که این خود ظرفیتی بزرگ برای اشاعه فرهنگ غنی همدان می تواند باشد.

وی ادامه داد: از این تعداد چهار گروه خارجی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا و لهستان حضور دارند که می توانند پس از بازگشت به سفیری فرهنگی در وطن خود تبدیل ‌شوند.

عبادی شعارجشنواره امسال را هویت، امروز، فردا عنوان و خاطرنشان کرد: بخش دانش‌آموزی برای نخستین‌بار در کشور به جشنواره افزوده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دو سالن به تعداد سالن‌های برگزاری جشنواره اضافه شده است، تصریح کرد: بخش نمایشنامه نویسی، بخش پژوهش و مقاله، پوستر و نشست برنامه ریزی شده است.

بهره مندی 52 هزار نفر، روزانه از برنامه های جشنواره بین المللی تئاتر کودک همدان

 

عبادی همچنین از بهره مندی 52 هزار نفر در ایام بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئتر از برنامه های جشنواره خبر داد و افزود: بیش از 25 گروه نمایشی از استان همدان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که در بخش های تئاتر کودک و نمایش های خیابانی حضور دارند.

وی ابراز داشت: این جشنواره در 11 بخش شامل کودک، نوجوان، بین المللی، خردسال، خیابانی، همدانی، پوستر و عکس، نمایشنامه خوانی، پژوهش و مقاله، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی برگزار می شود.

عبادی عنوان کرد: در بخش کودک هشت گروه، نوجوان هفت گروه، بین الملل چهار گروه و در بخش دانش آموزی پنج گروه، خردسال هفت گروه و خیابانی هفت گروه، بخش ویژه همدان چهار گروه و نمایشنامه خوانی سه گروه حضور دارند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه امسال دو سالن دیگر به سالن های برگزاری جشنواره اضافه شده است، افزود: امسال با هشت سالن برنامه های جشنواره برگزار می شود.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 15 تا 21 مهرماه در همدان برگزار می شود.

دیدگاه شما