وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 20:19   |   کد مطلب: 9967
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به تمامی سیاره ایران تعلق دارد
دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تنها متعلق به مسئولان همدانی نیست، بلکه به تمامی سیاره ایران ‌و تک تک افراد و همه جریان‌ها تعلق دارد.

به گزارش نافع، پیام دهکردی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تئاتر به مثابه آب و نانی است که برای ادامه زندگی مهم و حیاتی است، افزود: تئاتر در ایران هنوز به یک ضرورت تبدیل نشده است و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ به مثابه هوا است نیز تلاشی شایسته انجام نشده است.

وی با اشاره به آثار آموزشی و تربیتی تئاتر اظهار داشت: این هنر می تواند در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی موثر باشد اما متأسفانه جامعه ما هنوز ضرورت آن را احساس نکرده است.

 دهکردی به جای خالی شهرداری همدان در جشنواره تئاتر اشاره و خاطرنشان کرد: همکاری مطلوب مسئولان این استان در جریان برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بسیار ارزشمند است اما جای خالی شهرداری در آن احساس می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: مدیریت جهادی تعریف خاص خود را دارد و جشنواره تئاتر کودک یک رخ داد ملی و فراملی است و همه ارگان ها باید بسیج شوند تا مدیریت جهادی تحقق پیدا کند.

بودجه جشنواره بیست و یکم مفتضح است

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در ادامه بودجه جشنواره بیست و یکم را مفتضح عنوان و خاطرنشان کرد: 445 میلیون تومان نمی‌تواند بازدهی مطلوب و مناسبی داشته باشد.

پیام دهکردی افزود: همه ارگان ها و دستگاه های فرهنگی همدان در جشنواره پای کار هستند اما این بودن جانانه نیست و امیدواریم در لحظات پایانی که به آغاز جشنواره باقی است وارد کار شوند.

وی اضافه کرد: آسیب‌های دوره‌های گذشته با حضور کارشناسان سه نسل تئاتر بررسی شده و با تمام وجود از دستاوردهای دوره‌های گذشته دفاع خواهم کرد و آنچه امروز به دست آمد، از جمع‌بندی این موارد بوده است.

دهکردی از برگزاری 40 نشست هم اندیشی برای برگزاری جشنواره خبر داد و یادآور شد: برای جبران کمبود پول می‌توان قرض کرد، اما برای جبران فرهنگ نمی‌توان چنین اقدامی انجام داد.

شایان ذکر است، در این مراسم از کتاب بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 15 تا 21 مهرماه در همدان برگزار می شود.

دیدگاه شما