وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 9 مهر 1393 ساعت 21:26   |   کد مطلب: 9869
رئیس اداره جهاد کشاورزی تویسرکان خبر داد:
کاهش ۴۰ درصدی تولید محصول گردو در تویسرکان
 کاهش ۴۰ درصدی تولید محصول گردو در تویسرکان
رئیس اداره جهاد کشاورزی تویسرکان از کاهش ۴۰ درصدی تولید محصول گردو به علت سرما زدگی در تویسرکان در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش نافع، مسعود اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار رودآور، اظهار کرد: شهرستان تویسرکان ۵ هزار هکتار باغ گردو دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ پیش بینی می‌شود هشت تا ۹ هزار تن گردو از این باغ ها برداشت شود، تصریح کرد: به علت سرمازدگی باغات گردو، تولید این محصول در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه گردو یکی از محصولات اصلی باغداران شهرستان تویسرکان است، ابراز کرد: بیش از هفت هزار بهره بردار گردو در این شهرستان مشغول هستند.

اکبری از برداشت گردو از اواخر شهریور تا تا پایان مهرماه  خبر داد و افزود: با توجه به اینکه ۱۵ درصد گردوی کشور در استان همدان تولید می شود، این شهرستان رتبه نخست کشور را از نظر مرغوبیت و رتبه دوم را از نظر سطح زیر کشت دار است.
شهرستان تویسرکان یکی از قطب های تولید گردو نه تنها در استان همدان بلکه در کشور است چرا که به لحاظ شرایط اقلیمی و خاک مناسب، بهترین مکان رشد گردو را دارا می باشد.

باغداران از مسئولان مربوطه می خواهند تا شرایط لازم برای آموزش دادن روش های نوین در راستای جلوگیری از سرمازدگی درختان گردو را برای آنان فراهم سازند چراکه کشورهای پیشرفته جهان برای پیشرفت و توسعه و نیز افزایش کیفی و کمی محصولات از فن آوری های جدید بهره مند می شوند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما