وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 08:30   |   کد مطلب: 10148
 جشن گردو در تویسرکان برگزار می شود/ضرورت دعوت از کشاورزان به این جشن
به نظر می رسد حضور دو تن از معاونین وزیر جهاد کشاورزی سبب شد تا جشن گردو در تویسرکان که پس کش و قوس های فراوان، مسئولان تویسرکانی از برگزاری آن منصرف شده بودند.

خبرنگار رودآور، سایت خبری تحلیلی رودآوردر تاریخ ۲۶ شهریور ماه سال جاری خبری با عنوان“پنجمین جشنواره گردو در تویسرکان برگزار می شود” منتشر کرد که در آن مدیرکل میراث فرهنگی همدان از برگزاری پنجمین جشنواره های گردو در هفته گردشگری امسال در تویسرکان خبرداده بود.

اما پس از چندی مسئولان تویسرکانی از برگزار شدن این جشنواره به دلیل کمبود بودجه منصرف شدند و پایگاه اطلاع رسانی رودآور در گفت و گو با مسئولان و مردم به بررسی عدم برگزاری جشنواره با این عنوان” فاجعه مدیریتی مانع برگزاری جشنواره گردو در تویسرکان شد/نارضایتی باغداران از برگزاری جشنواره گردو در سال های گذشته “پرداخت.

و حال به گفته ریحان سروش مقدم مدیرکل میراث فرهنگی همدان پنجشنبه هفته جاری، ۲۴ مهرماه، جشن گردو در تویسرکان برگزار می شود.

در این مراسم دو تن از معاونین وزیر جهاد کشاورزی که به دعوت دکترمحمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی مشکلات و استفاده بهینه از ظرفیت های کشاورزی تویسرکان  به این شهرستان سفر می کنند حضور دارند.

به نظر می رسد حضور دو تن از معاونین وزیر جهاد کشاورزی  سبب شد تا جشن گردو در تویسرکان که پس کش و قوس های فراوان، مسئولان تویسرکانی از برگزاری آن منصرف شده بودند، برگزار شود و خوشبختانه از کمبود بودجه فعلا خبری نیست.

به گزارش رودآور، جشن گردو آیین های خاصی دارد از جمله گردو تکانی، اما این جشن بدون گردو تکانی برگزار می شود چون گردویی بر روی درختان باقی نمانده است و جای شکر باقی است که هرچند دیر، ولی جشن گردو برگزار می شود.

برگزاری جشنواره‌ گردو حرکتی در راستای معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی شهرستان و جذب توجهات ویژه مسئولان به توسعه ملی و کیفی محصولات باغی شهرستان به ویژه گردو است.

آنچه که مردم تویسرکان از مسئولان انتظار دارند این است که باید با تمام توان از بخش‌های علمی، تحقیقاتی، جنبی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان در جشنواره گردو بهره‌برداری حداکثری داشته باشند.

مردم فهیم تویسرکان انتظار دارند مسئولان با بهره مندی از نظر کارشناسان امر در راستای استفاده از فرصت گردوی تویسرکان چه در بخش ایجاد صنایع تبدیلی و چه در بخش صادرات اقدامات جدی تری انجام دهند تا بدین وسیله معضل بیکاری شهرستان نیز حل شود.

آنان انتظار دارند دعوت شدگان در این جشن همانند سنوات گذشته بیشتر از بین کارمندان ادارات نباشند بلکه از کشاورزان زحمت کش شهرستان نیز دعوت شود تا مسئولان از نقطه نظرات آنان در راستای شناسایی مشکلات پیش رویشان مطلع شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما