وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 4 مهر 1393 ساعت 11:05   |   کد مطلب: 9739
پیشنهاد فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران تویسرکان:
حضور شهیدان در مدارس یک تذکر برای تک تک دانش آموزان است
فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران شهرستان تویسرکان گفت:برای انتقال پیام شهدا اگر هر مدرسه میزبان یک شهید گمنام باشد جامعه ای متعالی خواهیم داشت.

به گزارش نافع، خدیجه الوندی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه غبارروبی گلزار شهدای گمنام در تپه نورالشهدای تویسرکان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود بسیار بر حفظ وحدت و پیروی از ولایت و رعایت حجاب و عفاف توسط بانوان تأکید دارند؛ چرا که اگر این ارکان حفظ شود، دشمن نخواهد توانست بر این کشور و بر دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد و مانند دوران دفاع مقدس ناکام خواهد ماند.

وی افزود: بعد از دوران دفاع مقدس تا امروز نیز با دشمن در جنگ هستیم؛ اما نه در جبهه نظامی بلکه در جبهه‌های دیگری چون اقتصادی و فرهنگی دشمن به مقابله با ما برخاسته است.

فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران تویسرکان تصریح کرد: مبارزه در این میدان بسیار سخت‌تر از میدان نبرد نظامی است، چرا که آنجا دشمن و امکانات و تجهیزات و نیروهایش قابل مشاهده هستند و ما می‌توانیم آن را ببینیم و مقابله کنیم، اما در جنگ نرم این‌ها را نمی‌بینیم.

الوندی افزود: امروز دشمن با رسانه‌های ارتباط جمعی همچون رادیو، تلویزیون و اینترنت تلاش می‌کند تا جوانان و نوجوانان را به سمتی که خود می‌خواهد، بکشاند و در اینجا از ابزار فرهنگی و هنری و ورزشی استفاده می‌کند.

وی ابراز کرد: دانش‌آموزان باید با سلاح علم و ایمان به مقابله با دشمن بروند و به فرموده رهبر انقلاب با تحصیل و تهذیب و ورزش هم روح و هم جسم و فکر خود را تقویت سازند تا بتوانند برابر دشمن ایستادگی کنند.

فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران تویسرکان حضور دانش آموزان درغبارروبی گلزار شهدا را در انتقال فرهنگ و جبهه و جنگ مؤثر دانست و افزود: این حضور آن هم در اولین هفته از آغاز سال تحصیلی نوید بخش آن است که دانش آموزان شهدا و ارزش های والایشان را الگوی خود قرار می دهند.

الوندی ابراز کرد: دشمنی که دیروز از مرزهای جغرافیایی راه وطن ما را پیش گرفته بود، امروز از مرزهای فکری و فرهنگی در حال تجاوز و دشمنی است و این جنگ خطرناک تر است و باید در این میدان جنگ فرهنگی دست خالی و بی طرف نبود و هوشیار بود.

IMG_1004فرمانده بسیج دانش آموزی خواهران تویسرکان در پیشنهادی خواستار شد: هر مدرسه بتواند میزبان یک شهید گمنام باشد چرا که ایجاد فضای معنوی تدفین و حضور شهیدان در مدارس یک تذکر برای تک تک دانش آموزان و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ استقلال کشور است که علاوه بر هویت بخشی و ایجاد انگیزه مضاعف در راستای ایفای وظایف دانش آموزی، همواره یادآور این موضوع مهم می باشد که عزت، استقلال و امنیت امروز کشور در سایه فداکاری های شهدا حاصل شده است.

الوندی افزود: یکی از مهمترین فواید حضور شهدا در بین دانش آموزان بوجود آمدن یک فضای روحانی و معنوی است و مکانی برای توجه به معنویات، جایی برای عبادت و توجه به خدا و توسل به اولیای الهی، توجه به ارزش‌های دینی و پررنگ نمودن و برجسته کردن آن.

وی با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در مدرسه ، باعث ایجاد فضایی معنوی در کنار تحصیل و یادگیری علوم مختلف می‌شود، تصریح کرد: برقراری رابطه با دوستان خدا که همان شهدا باشند و بهره بردن از آنها، برپایی مراسمات دینی و مذهبی، حتی جایی برای فکر کردن و آرامش گرفتن می تواند از حسنات تدفین شهدای گمنام در مدارس است.

IMG_1007سمیرا یکی از دانش آموزانی است که امروز برای غبارروبی گلزار شهدای گمنام در تپه نورالشهدای تویسرکان آمده است، او با پیشنهاد فرمانده بسیج دانش آموزی موافق است و می گوید: اگر این پیشنهاد عملی شود روحیه معنوی ما دانش آموزان بالا می رود و اعتقادات ما راسختر می شود و دشمن از ایمان راسخ و اعتقادات عمیق ما نوجوانان و جوانان بیش از پیش به وحشت می افتد.

IMG_1010مریم نیز اظهار کرد: حضور شهدای گمنام در مدرسه برای ما حامل پیام های مختلفی است، چرا که هر روز به برای ما یادآوری می شود باید با حفظ حجاب و عفاف خود از خون آنان حفاظت کنیم.

IMG_1009زهرا دانش آموز دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور ابراز کرد: شهدای برای ما الگوهای بی بدیلی هستند، چه خوب بود اگر شهید گمنامی در مدرسه ما تدفین می شد، چرا که با دیدن مزار آن شهید هر روز به خود می گویم این شهدا از بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند تا ما راحت درس بخوانیم چرا که تنبلی و سستی ما خیانت به خون شهدا و آرمان آن ها است.

به گزارش رودآور بی تردید، ایثار و شهادت در شمار عالی ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی ترین ارزش هایی است که می تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد .پیام و آرمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه ای که شهدا بدان دست یافته اند عالی ترین پیام ها و از جنس پیام انبیاء الهی است .

شهدا ، فرزندگان و برگزیدگان نسل خود بوده اند و اصلی ترین پیام آنها برای نسل امروز پیموندن طریق الله ، طریق عزت ، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است . در شرایط کنونی که با مسائلی نظیر تغییر نسل ها ، نیاز روز افزون نسل جوان به ارزشهای متعالی اسلامی در جهت پیمودن مسیر پیشرفت همه جانبه و تحقق تمدن عظیم اسلامی ، تهاجم فرهنگی دشمنان و تلاش مذبوحانه ایادی داخلی آنان در جهت جدائی آینده سازان کشور از ارزشهای والای انقلاب اسلامی مواجهیم ، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای است که بر عهده همه دلسوزان نظام است.

بی شک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راه های متعددی امکان پذیر است که یکی از مؤثرترین آنها حضور اجساد مطهر شهدا در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور است و اینک مدارس شهرستان تویسرکان نیز با آغوش باز می خواهند پذیرای شهدای گمنام باشند و از مسئولان مربوطه انتظار دارند به خواسته هایشان توجه کنند.

IMG_0992

IMG_0998

IMG_1000

IMG_1004

IMG_1006

IMG_1009

IMG_1010

IMG_1011

IMG_3003

IMG_3028

دیدگاه شما