وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393 ساعت 08:53   |   کد مطلب: 9518
تئاتر درشکل گیری شخصیت کودک تاثیرگذاراست
کارگردان، بازیگر، نویسنده و پژوهشگر تئاترگفت: تئاتر هم از نظر عاطفی بر کودک اثر دارد و هم در شکل‌گیری شخصیت او تأثیرگذار است و مهمتر از همه این که تئاتر تاثیر مهمی در یادگیری دروس آموزشی در کودک دارد.

به گزارش نافع، داوود فتحعلی‌بیگی در رابطه با افرادی که قصد دارند در حوزه تئاتر کودک و نوجوان یا حتی ادبیات و فیلم این رده سنی فعالیت کند؛  گفت:  این افراد باید در درجه اول در زمینه روانشناسی کودک تحقیق کنند و حتی باید فراتر از کتب نمایش و روانشناسی فعالیت کنند.

وی افزود: این دوستان باید خصوص فرهنگ و سنن کشور خودمان هم تحقیق کنند تا بتوانند بهتر و تاثیرگذارتر در این حیطه قدم بردارند.

فتحعلی‌بیگی با عنوان این مطلب که برگزاری مستمر یک جشنواره اتفاق بسیار خوبی برای تئاتر کودک و نوجوان است، گفت: باید با بها دادن به متخصصان این حوزه  به یک جریان مستمر در طول سال برسیم تا نمایش‌ها بتوانند به اجرای عمومی برسند.

وی خاطرنشان کرد:  این نمایش ها باید در سراسر ایران اجرای عمومی شوند، این امر موجب رشد تئاتر کودک و نوجوان در کشور می شود و اگر به رشد نسل آینده علاقمندیم،  باید به این سمت و سو سوق پیدا کنیم.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه خواهد داشت.

دیدگاه شما