وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 21 شهريور 1393 ساعت 14:57   |   کد مطلب: 9432
اختصاص اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی جهت اجرا طرح تحول نظام سلامت در شهرستان نهاوند
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: 12 میلیارد ریال جهت اجرا طرح تحول نظام سلامت به نهاوند اختصاص یافته است.

به گزارش نافع، محمد زمانیان در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: کاهش پرداختی مردم، افزایش دسترسی آنان به خدمات، افزایش زایمان طبیعی نسبت به سزارین، عدم خروج بیمار جهت تهیه دارو و تنظیم بازار لوازم پزشکی از جمله اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
وی گفت: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت، ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان نهاوند تخصیص یافته که به حساب مرکز بهداشت نهاوند واریز شده است.
رئیس مرکز بهداشت نهاوند اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های دولتی ۱۰ درصد و روستاییان پنج درصد از هزینه ی بیمارستان را پرداخت می کنند.
وی با اعلام اینکه در طرح تحول سلامت در نهاوند ۸۰ قلم دارو به لیست داروهای موجود در خانه‌های بهداشت افزوده می‌شود گفت: در حال حاضر بیش از ۲۷۰ قلم دارو در خانه‌های بهداشت وجود دارد که با اجرای این طرح به ۳۵۰ قلم دارو افزایش یافته و خانه‌های بهداشت تقریبا با مشکل کمبود دارو مواجه نخواهند بود.
زمانیان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه های مردم در این بخش کاهش یافته و کرامت آنان حفظ می شود ضمن اینکه با اجرای این طرح هزینه سنگین درمان از دوش مردم برداشته شد.
وی افزود: هدف دیگر طرح تحول نظام سلامت افزایش دستمزدها و بالا بردن راندمان کار در مراکز بهداشتی و درمانی است که در نوع خود طرحی نمونه و اثر بخش برای مردم و بیماران است.

دیدگاه شما