وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 11 تير 1393 ساعت 12:17   |   کد مطلب: 8054
مدیر آبفای شهرستان نهاوند گفت: تصفیه خانه نهاوند تا این لحظه 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش خبرنگارنافع در نهاوند، غلامرضا نصرتی در بازدید از تصفیه خانه شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهر نهاوند دارای ۲۵ هزار و ۶۰۰ مشترک آب شرب شهری است که جمعیت بیش از ۸۵ هزار نفر را شامل می شود اما فقط ۲۰ درصد مشترکین تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب شهری قرار دارند.
 
وی افزود: تصفیه خانه نهاوند تا این لحظه ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر نهاوند نیز ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
مدیر آبفای شهرستان نهاوند عنوان کرد: در سال ۱۳۷۱ اعتبارات اولیه احداث تصفیه خانه نهاوند از محل اعتبارات ملی ۲۰ میلیاردو ۲۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

نصرتی گفت: کل اعتبارات تخصیص یافته به تصفیه خانه شهر نهاوند تا پایان سال گذشته ۱۰ میلیاردو ۷۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به مبلغ کل موافقت نامه سال ۷۱ حدود ۵۳ درصد اعتبار تخصیص یافته است

غلامرضا نصرتی بیان داشت: برای تکمیل فاز اول تصفیه خانه نهاوند ۱۲ پمپ خارجی مورد نیاز است که با توجه به وجود تحریم های اقتصادی از پمپ لجن کش به جای آنها استفاده می شود.

نصرتی از انجام ۱۲۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در اجرای  فاز اول  تصفیه خانه نهاوند خبر داد و گفت: تا کنون از مجموع ۱۲۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب ۶۵ کیلومتر آن انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری به رغم اینکه تا کنون هیچ موافقت نامه ای مبادله نشده و اعتباری برای شبکه فاضلاب شهر نهاوند تخصیص نیافته است اما به صورت تعهدی از هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب فاضلاب ۷۵۰ فقره آن نصب شده است.

مدیر آبفای شهرستان نهاوند اظهار داشت: از چهار هزار و ۷۵۰ متر شبکه فرعی فاضلاب شهر نهاوند دو هزار متر آن انجام شده است و سه هزارو ۵۰۰ متر دیگر توسط پیمانکار تجهیز کارگاه شده که منتظر صدور مجوز حفاری توسط شهرداری است و اسناد مناقصه واگذاری پنج کیلومتر دیگر در چند روز آینده به مناقصه می رود.

غلامرضا نصرتی گفت: حق انشعاب فاضلاب شهر نهاوند ۱۷۰ هزار تومان و خدمات نصب برای هر مشترک یک واحد مسکونی ۱۵۰ هزار تومان است که برای تشویق مردم هزینه خرید انشعاب به صورت ۳۶ ماه تقسیط و به مردم واگذار می شود.

دیدگاه شما