وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 21 شهريور 1393 ساعت 13:38   |   کد مطلب: 9431
اختتامیه جشنواره تابستانی همدان با ادای احترام به 10 تن از مفاخر استان
شامگاه گذشته پرونده چهارمین جشنواره تابستانی همدان با برگزاری ۳۰۰ برنامه در ۴۰ شب به کار خود پایان داد.

  ریحان سروش مقدم مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: 300 برنامه از ابتدای جشنواره تابستانی در همدان برگزار شده و هدف از این برنامه ها ایجاد شور و نشاط در جامعه و معرفی همدان به مسافران بوده است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در روز گذشته گفت: 170 غرفه در این نمایشگاه آثار صنایع دستی استان های مختلف را به نمایش می گذارند و مردم می توانند تا 24 شهریور ماه هر از ساعت 15:30 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

سروش مقدم افزود: متاسفانه امروز خانه های مردم از صنایع دستی خالی شده و می طلبد که نگاه به صنایع دستی که از هنرهای اصیل ایران محسوب می شود، اصلاح شود.

به گزارش نافع، اختتامیه جشنواره تابستانی همدان با ادای احترام به 10 تن از مفاخر استان همدان همراه بود و به شخصیت هایی همچون میررضی الدین آرتیمانی، میرسید علی همدانی، عین القضات همدانی، خواجه رشیدالدین فضل الله، باباطاهر همدانی، ابوعلی سینا، سید جمال الدین اسدآبادی، غمام همدانی و مصطفی احمدی روشن ادای احترام شد.

این برنامه توسط دو مجری توانمند همدان یعنی حمید ترابیان و خانم والا مقام به گویش همدانی اجرا می شد که هماهنگی این دو ایده استفاده از دو مجری در یک برنامه را در همدان نهادینه می کرد.

اجرای موسیقی پاپ، دف نوازی، اجرای موسیقی یادگار همدان به گویش همدانی و باباطاهر خوانی از دیگر برنامه های اختتامیه بود که توانسته بود مردم را به خود جلب کند.

شب گذشته همدان شاهد قدردانی از زحمات کسی بود که دیگر در بین ما نیست ولی آثار، یاد و خاطره او همیشه در ذهن هر همدانی و حتی ایرانی می ماند، شب گذشته جای علی اکبر محمودی وثاق این هنرمند همدانی که برای زنده نگهداشتن ادبیات فولکلور همدان تلاش بسیاری کرده بود، خالی بود.

در اختتامیه جشنواره تابستانی یکی از اقدامات مهم و کارهای ارزشمند رونمایی از تندیس علی اکبر محمودی وثاق در حضور خانواده وی بود تا بتوان از این طریق گوشه ای از زحمات وی را جبران کرد.

همچنین در این مراسم از تمبر آثاری که مهر اصالت یوسنکو دریافت کرده بودند نیز رونمایی شد، 10 اثر صنایع دستی همدان تاکنون مهر اصالت یونسکو دریافت کرده‌اند و برای سال 2016 نیز 36 اثر آماده ارسال است.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما