وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 23 مرداد 1393 ساعت 08:21   |   کد مطلب: 8942
تویسرکان با وجود ظرفیت های بسیار نباید بیکار داشته باشد
استاندار همدان گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان تویسرکان در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، منبت و محصولات باغی نباید فرد بیکار داشته باشد.

محمد ناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی استان در شهرستان تویسرکان اظهار کرد: شهرستان تویسرکان از نخستین شهرستان هایی بوده که در آن فرمانداری ایجاد شده است و دارای سابقه دیرینه ای است اما در حال حاضر متناسب با ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف آن طور که باید پیشرفت نکرده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت های گردشگری، مبل و منبت، انواع محصولات باغی و کشاورزی برخوردار است، تصریح کرد: نباید در این شهرستان با توجه به این همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل بیکاری وجود داشته باشد.

استاندار همدان افزود: با رعایت تمامی قوانین و بررسی حوزه عملکرد کارخانه ها و صنایع اجازه نمی دهم که با برخوردی افراطی درب هیچ واحد تولیدی بسته شود و عده ای بیکار شوند.

نیکبخت با بیان اینکه از مجموع چهار میلیارد دلاری که دولت به نوسازی مدارس در سطح کشور اختصاص داده، شهرستان تویسرکان بهره درخور توجهی نبرده است، افزود: باید مسئولان ذی ربط تلاش جدی تری داشته باشند تا مدرسه شهرک قائم که با پیگیری های دکتر مفتح بودجه های خوبی برای آن تخصیص یافته است به زودی تکمیل شود و دانش آموزی در کانکس مشغول تخصیل نباشد.

وی همچنین با بیان اینکه شهرستان تویسرکان تنها شهرستان استان است که از راه های ارتباطی و خروجی مناسبی برخوردار نیست، افزود: خوشبختانه با پیگیری های نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ذی ربط تحرک خوبی در روند اجرایی دو بانده کردن محورهای تویسرکان ـ کنگاور و جوکار ـ تویسرکان صورت گرفته است.

استاندار تویسرکان تأکید کرد: تا پایان امسال باید فاز نخست مجتمع ورزشی بانوان تویسرکان که بهره برداری از سالن سرپوشیده آن مد نظراست به اتمام برسد، افزود: فاز دوم این پروژه نیز باید تا هفته دولت سال ۹۴ تکمیل و به بهره برداری رسد.

نیکبخت همچنین درخصوص مشکلات پیش روی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عامل خواست تمام تلاش خود را برای حفظ موقعیت واحدها و نیز افزایش بهره ورزی از آن ها داشته باشند.

وی در ادامه اعتبار بنیاد مسکن استان همدان در سال گذشته را در حدود ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به پیگیری های انجام گرفته احتمال می رود این مبلغ در سال جاری به۶۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

حضور استاندار همدان در تویسرکان رونداجرایی پروژه های عمرانی را تسریع می بخشد

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت نیز حضور استاندار در شهرستان تویسرکان را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: این حضور تحرک خوبی را در تسریع در روند اجرایی پروژه های شهرستان ایجاد می کند.

وی توجه به اشتغال، بهبود وضعیت کسب و کار و توسعه همه جانبه استان را از دغدغه های استاندار همدان دانست و ابراز امیدواری کرد: تلاش های استاندار و تمامی مدیران استانی و شهرستانی در راستای اشغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: پروژه چهار خطه کردن جوکار- تویسرکان ۳۵ درصد و پروژه چهار بانده کردن تویسرکان- کنگاور ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با اقدامات خوب صورت گرفته، امید است به زودی با بهره برداری از این دو محور تا حدودی شهرستان تویسرکان را از بن بست بودن خارج کرد.
مفتح با بیان اینکه در حدود ۹۰ درصد از گلزارهای شهدای شهرستان نیز از سال ۸۷ تا کنون سامان دهی شده اند، افزود: امروز فاز نخست بهسازی روستای مراد آباد با حضور استاندار همدان افتتاح شد و امید است با اجرای طرح بهسازی روستاها و ایجاد انگیزه و امید از مهاجرت روستائیان به شهرها کاسته شود.

به گزارش نافع، استاندار همدان امروز چهارشنبه به همراه نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران ارشد استانی و شهرستانی در ابتدای سفر یک روزه خود به شهرستان تویسرکان به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای روستای جیجانکوه ادای احترام و پس از آن از نحوه فعالیت مبل و منبت این روستا بازدید کردند.

بازدید از طرح های چهار خطه محورهای جوکار – تویسرکان و تویسرکان ـ کنگاور، سد سرابی، بیمارستان قائم(عج)، دو واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی تویسرکان و افتتاح فاز نخست بهسازی روستای مراد آباد از دیگر برنامه هایی بود که در دستور کار استاندار همدان قرار گرفت.

دیدگاه شما